link

Může mít expanze ve stylu Cataclysm u současných hráčů…

  Cataclysm    Leveling    explore   

Jednou z věcí, které si hráči od nového rozšíření slibují a přejí, je, že bude "soběstačné". Co se týče rozšíření Cataclysm, toto přání nebylo vyslyšeno. Běhali jsme z jedné zóny do druhé bez jakékoli soudržnosti. Nebyl zde žádný velký prostor pro objevování, jako tomu bylo v datadiscích, v nichž přibyly Northrend, Pandaria či Draenor. Vše bylo zasazeno do míst, která nám již byla známá. To nás ale přivádí k otázce, zda jádro problému s Cataclysmem nebylo právě v tom, že nám nenabídl nové lokace k prozkoumávání, nebo v tom, že zde nebyla žádná spojitost mezi těmito místy kromě toho, že celý svět přetvořil Deathwing. Může rozšíření, které nepřinese žádný nový kontinent, uspět? Dokonce i Legion má Roztříštěné ostrovy, které jsou sice jednoznačně mnohem menší než Northrend nebo Pandaria (i když se menšími nemusí zdát), ale i tak nabízejí nové místo k prozkoumání a dobrodružství.

 

Je to nezbytné? Opravdu jako hráči chceme či potřebujeme ono "hmatatelné" místo, které vše výše uvedené "propojí"? Opravdu potřebujeme mít levelovací oblast zcela jasně ohraničenou, jako tomu bylo v MoP, WoD a Legionu? Fungoval by snad tento "jiný" přístup k rozšíření, který nám přinesl Cataclysm, lépe, kdyby se nezaměřoval na tak rozsáhlé "předělání" starého světa stejně jako na samotný příběh?

 

Pokud by nám vývojáři nabídli expanzi, která by byla zacela založena na tom, že bychom v konečné fázi cestovali v čase, byla by úspěšná? Něco, co by spojovalo lokace Černé říše (Black Empire), Válku prastarých, vzestup dračích letek, Argus před tím, než na něj dorazil Sargeras, či vzestup Hordy. Nebo bychom to jako hráči brali jako příliš nesouvislé, jelikož bychom nemohli "fyzicky" podniknout přesun z Černé říše na Argus? I když... možná bychom mohli. Nikde přeci není napsáno, že všechny tyto lokace nejsou "unášené" v čase a zaseklé na jakémsi plovoucím kontinentu, kde bychom mohli jezdit od jednoho místa k druhému, pokud bychom chtěli. 

 

Jsme ohledně tohoto tématu zvědaví. Cataclysm přeci udělal hodně pro to, aby sjednotil a propojil vše, co jsme o světě Azerothu už věděli, a i přes to, že v některých věcech zklamal či selhal, zajímalo by nás, zda-li by tento formát mohl fungovat v jiném kontextu. Co myslíte? Jste spíše toho názoru, že pro každé nové rozšíření je potřeba nového kontinentu či planety? Nebo byste uvítali, kdybyste mohli znovu navštívit stará známá místa, ovšem spojená s novými příběhy a možná jednou či dvěma novými lokacemi, jakýsi styl Cataclysm?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Stankii

Stankii je autorem 5 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Romik 11.03.2017 11:38

No ja si cataclysm suprove uzil. Udelal jsem si nove postavy u ally i hordy a pekne si prosel všechny zony a nove q a často to byl z pohledu RPG super zážitek. Nemluve i o zabave ala Badlands a q o tom kdo jak nakopal prdel Deathwingovi.

Heakler 10.03.2017 00:58

Já teda hlavně expil a sledoval příběh questů na EK, jako undead a tam jde vlastně hlavně o rozšiřování Forsakens do oblastí Lordaeronu. No a třeba Arathi nebo Hinterlands mohli mít moc zajímavé quest linie. V současné chvíli jsou vcelku nudné a ta "expanze" Forsakens tam sice je ale není dodělaná.. Třeba Silverpine to má moc dobře dokončené a není co měnit, to samé Hillsbrad nebo do jisté míry i Western Plaguelands, ale plno lokací to tak nemá. Chtělo by to zase nějaký datadisk, který by příběh lokací posunul zase dál a to neplatí, jen pro ty dvě oblasti, které jsem jmenoval, ale i pro Ashenvale v kterém by vlastně od WoD neměla Horda být a naopak Aliance by neměla být v Azshaře, potom Gilneas by bylo super opravit, obnovit to samé vrátit se na Kezan do Undermine.. Prostě příběhy lokací z Cata by měli dostat dokončení nebo pokračování nějakým Cata.v.2. a k tomu tento update obohatit třeba doplněním všech dosud nepřidaných ostrovů mezi Kalimdorem a EK + nové hratelné rasy(třeba já bych si hrozně přál návrat Rexxara k Stonemaulům a tedy Ogry za Hordu). A samozřejmě předělat lokace na EK a Kalimdoru, které doteď update od svého přidání nedostaly, především Quel´Thalas a ostrovy s Exodarem.

sw1tchCZ 10.03.2017 08:16

S tím Hillsbradem a hlavně v Arathi by to mohlo být zajímavé po tom, co tam způsobili DK... A konflikt mezi Forsaken a těma posledníma humanama, kterým by mohli na pomoc přijít Gilneas Brigade a 7th Legion, poté co vykopou Forsakeny z Gilneasu a jižního Silverpinu.

Alastorm 09.03.2017 11:55

S každou novou expanzí nemusí být nový kontinent. Hlavně aby navazoval nejak příběh.

A nebylo by špatné oživení starých lokací. Vrátit se do low míst jako lvl 110 a nějaké questy které by změnily krajiny podle toho čeho jsme méli v low questech dosahnout. V mnoha lokacich neni vidět vysledek = jako bychom questy nedelali. Ale v hyjalu se krajina měni s questy. Tak necim takovym ozivit stare lokace

Morderon 08.03.2017 21:08

Problém Cata jako takového nebyl v tom, že předělal staré na nové. Vězel v tom, že v podstatě nic nebylo dotaženo do konce. Mnohé zóny žádný skutečný rework vlastně ani nedostaly (Silithus, Desolace, Tanaris, Burning Steppes a další) a jiné se zrovna moc nepodařily (Thousand Needles, Eastern Plaguelands, Arathi). Ani toto však nebyl hlavní důvod neúspěchu, jelikož se týkal maximálně nových hráčů, kteří srovnání neměli nebo altů, které stejně všichni levlili přes dungy.
No a problém 80-85 zón tkvěl v tom, že byly prakticky k ničemu. Krom surovin tam nezbylo nic, nebyl jediný důvod se do nich vracet. Jedinou zónou, která měla max lvl content, byl zpočátku Tol Barad a v 4.2 přibyl Molten Front, ale to nemohlo stačit. 2 lokace pro max lvl jsou prostě málo.
Těžké dungy byly jednoznačně krokem správným směrem, jenže měly být přístupné jenom premade grpou a nikoli pugem, mizerným to dědictvím WotLK.
Co se raidů týče, ty mohly být dobře zvládnutou stránkou datadisku, jenže potom přišel DS, který je však kapitolou pro jinou diskuzi.
A poslední stránkou, která mě nejvíce zklamala, byl celkový přístup Blizzardu, který se na datadisk v jeho průběhu totálně vykašlal. Ať už šlo o zmrvenou Archeology, tragickou class balance v pvp i pve (7 magů na špíně a jiné) a nedokončený příběh. Ano, přesně tak. Které zóny měly svou linii ukončenu? Hyjal a Twilight Highlands, toť vše. Proč nebyl raid ve Vashiru a Uldumu? Co Deepholm?
Vývoj datadisku skončil v půlce a to ho pohřbilo. A k tomu naprosto stejnému došlo i ve WoD, akorát v ještě obludnějším měřítku. Doufejme, že Blizzard už pochopil....

Jikonekt 09.03.2017 00:15

A jakej duvod oproti Cata byl vracet se do zon po vyleveleni/splneni Q, krom surovin v datacich jako TBC, WotLK, Pandach nebo Draenoru (vyjma zon pridanych v nejakem velkem patchi (TJ nebo predtim ostruvky v pandach), kde se vzdy tak mesic honily repky pripadne world bossove a pak taky uz nic)? Zmena v podobe repetetivnich WQ prisla az ted v Legionu a popravde ty Q zezacatku skvely po naky dobe uz taky dost nudi... kdyz je obcas clovek musi obehnout treba kvuli surovinam na posilani misi v class hall, tak uz u toho trpi misto aby se bavil.

sw1tchCZ 09.03.2017 08:18

@Jikonekt Na Pandácha si se vracel do toho údolí na farmu a repku s Tillers. Ve WoDku to zas byly Assaulty aby na tebe šla Invasion. WotLK měla zas repku a daily s těma frakcemav zónách - Wyrmrest Temple, Coldaara a nezapomínej na Frenzyheart a Oracly... Cata prostě nemělo něco, co by tě donutilo jít do Vash'jiru krom možná dvou dailíček, který si už stejně nemoh dělat, protože si měl limit z Tol Baradu, TH nebo Hyjalu...

Jikonekt 09.03.2017 13:46

@sw1tchCZ No ale argumentujes tim, ze jinde byly v jedny dvou zonach raputace a daily, ale v Cata byly taky reputace a daily :_) Porad nevidim zadnej zasadni rozdil. Navic tam vyl pro PvP blbnuti TB, ve WoD byl Ashran, dneska je prd (Ashranb teda porad existuje, ale nikdo to nechodi, protoze neni duvod... neji tam co poradnyho ziskat)... A invaze ve WoD vazne nekdo hral?!?

Akari 09.03.2017 14:35

@Jikonekt Připadá mi, že někteří lidi zde ani ten Cataclysm nehráli, protože z jejich vyjádření to tak vypadá. Prostě zóny sloužili vždy k tomu stejnému a vždy časem zájem opadal. Legion má jediné štěstí, že má Artifact power a legendárky, jinak by se na ty WQ taky časem lidé vykašlali.

sw1tchCZ 10.03.2017 08:06

@Jikonekt Ok, daily byly asi všude, ale to sem nezpochybnil. Jen ten cata je měl prostě tak nějak nešťastně... A hmmm všechny ty repky si moh dělat přes dungy... Jo na wotlku víceméně taky, ale např. právě oracles a frenzyheart si musel dělat přes daily... Budeš namítat, že ale cata mělo Baradin cápky. Nu já ti na to řeknu, že cata mělo jen 7 reputačních frakcí. 7!!!!! Když MoP mělo 14, který si všechny musel udělat přes daily (bez tabardů) (nějakej systém farmení přes dungy tam byl taky ale asi ne u všech). Jasně WoD mělo 5 (plus něco v Tanaanu ale i tak to bylo jako cata), nicméně wodko je trochu jinej případ už jen proto, že to dopadlo skoro jak ten cata. Spíš ještě hůř.
A ad invaze: Tak pokud ne invaze tak assaulty jo. Apexis a garrison resources farma...
S tím hraním. Nu já na tom cata hrál. Sice ne na offiku, tehdy sem byl těžkej freečkař, nicméně ten servere se snažil být v hodně věcech blizzlike. Tol Barad sem farmil jak divej a bylo to právě tohle s nedostatkem nějakého dalšího end game contentu (vyjma raidů) co mě přesvědčilo, že půjdu na offik a myslel sem, že wodko bude lepší. eh... Taková naivita...

Silveralius 10.03.2017 14:33

Jen poznámka v Uldumu raid je
A upřímně jediný důvod, proč jsem na Wotloku chodil do Northrendu byl Dalaran. Jinak bych tam taky nepláchnul a byl stále v OG.
Dle mě byl Cata hodně přelomový datadisk. A to hlavně v tom předělání světa. Jsem horďák. A předělání OG bylo hodně dobré. Ano změna světa mohla být více dotažená, ale aspoň něco.
Datadisk měl dost obsahu, co se týče množství dungů a raidů. A přinesl i novou některými nenáviděnou profku, která vás nutila navštěvovat staré lokace.
S tím, že nepřinesl nový kontinent bych problém neměl. A lokace byly také nové. Uldum jsme neznali. Hyjal byl víceméně nepřístupný. Vash byl nový. TH také nové. A to samé Deepholm s k němu připojeným Maelstromem (Ano tam jsem se podívali jen velice okrajově s pěkným Cinematicem). A pak Tol Barad, pvp lokace s kupu q. Je jen škoda, že se věci v TB nezvadli spolu s obsahem. A poté tu byl i Molten Front. Měnící se lokace s kupu daily q a itemů na koupi. Po světě byly i world bosové.
Poté, zde byly ještě q na záchranu Thralla (Protect Thrall from the elements).
Prostě dle mě Cata mělo dost obsahu.
A teď k původní otázce, zdali datadisk ve stylu Cata by měl šanci uspět. Dle mě ano. Jak zde již někdo psal. Stálo by za to přidat nějaké ostrůvky mezi Kalimdorem a Eastern Kingdoms. Dotáhnout příběh jednotlivých lokací. Nemusel by být ani jiný svět. Fázování neboli měnění světa nebo rovnou úplně celé lokace nám již Blizzard předvedl. Tak proč to nepoužít znova. Po dosáhnutí určitého lvl by se lokace změnila a spolu s postupem v q lini v dané lokaci by se také mohla měnit. Není to nic nemožného.

Akari 08.03.2017 20:14

Když se podíváme na Cataclysm z toho enviromentálního hlediska, tak nabídl určitě mnohem víc než WoD, MoP a Legion, navíc udělal celou jednu obří lokaci pod vodou a takovou lokaci bych v budoucnu uvítal.
V Cataclysmu vyšlo kromě přetvořených lokací i Mount Hyjal, Uldum, Twilight Hightlands, Vyshjir, Deepholm, Gilneas, Kezan, The Lost Isles, Tol Barad, Molten Front takže 1 obří 7 velkých a 2 malé lokace, pak 12 dungeonů (nepočítam Deadmines a Shadowfang keep) a ještě 6 raidů.

Jako ono by to šlo, přetvořil postupně Outland a Northland, ale myslím si, že Blizzard to neudělá, protože jsou to finance navíc + samotní hráči na to nadávali, nevím kolik, ale málo jich nebylo.

Morderon 08.03.2017 20:54

Cata že nabídl víc? Problém téměř všech tebou vyjmenovaných zón je ten, že byly pouze na jedno použití. Žádný max lvl content, žádné pvp, nic,, krom surovin nebyl jediný důvod se do nich vracet. Některé po vyquestění ani nebyly přístupné a takový content se ohrává velice velice rychle.
Sporné též je, zda-li překopání světa z nelineárního na lineární expení bylo dobrým krokem. Dle mého názoru rozhodně ne.
Lehce tě poopravím ohledně počtu instancí, poněvadž nových bylo pouze 10. ZG a ZA byly stejně jako Deadmines a SFK pouze přepracované.
Ano, raidů sice technicky 6 bylo, ale Baradin Hold a Throne of the Four Winds lze těžko počítat za plnohodnotné raidy. A DS byl jen lehce upravenou zónou a je právem považován za nejhorší raid všech dob.

Akari 08.03.2017 21:44

@Morderon @Morderon Tak ty dva trollské dungy byly podle mě celkem dost poupravené na rozdíl od těch 2 vanilla dungeonů, ale ano byl to revamp, to vím.
Ty 2 raidy jsou sice malé, ale pořád to musel někdo od 0 vytvořit, TOES a ToV taky nejsou nějak moc velké raidy a stejně jsou to raidy. DS to je kapitola sama pro sebe.
Cataclysm źony plnili stejnou funkci jako všechny ostatní zóny, které přišli pak, levelování, daily (dnes WQ), reputace, kampaň, umístění instancí...atd.
Ano, Cataclysm z enviromentální hlediska (z hlediska prostředí) nabídl mnohem víc, protože udělal nové velké zóny a pak upravil snad všechny staré zóny na EK a Kalimdoru.

Morderon 08.03.2017 22:20

@Akari jake daily konkretne se nachazeji v deepholmu, vashiru, uldum, TW a hyjalu (mimo molten ftont related)?

Antheiel 08.03.2017 23:39

@Morderon V TW jsou daily questy, v Deepholmu taky, konkrétně throne of therazane, v hyjalu jsou taky, mám pocit, že až od 4.2 (firelands) patche, ale jsou i mimo molten front, uldumem a vashjirem si jistej nejsem, ale ještě nezapomínejte na daily q v Tol baradě

Akari 09.03.2017 00:40

@Morderon
Daily byly hlavně v Tol Baradu, Deepholmu, Twilight Hammer. Pak byly nějaké v Uldumu a Mount Hyjal dostal hodně daily s vydáním Firelands. Snad jen ten Vashjir žádné neměl. Samozřejmě to nebyl takový dailyfest jako v MoP, ale byly tam, spíš takové na relax než grind.
Hrál si ten datadisk vůbec? Nebo se mě jen snažíš nachytat a dokázat, že Cataclysm nic neměl?

sw1tchCZ 09.03.2017 07:58

Opravdu si myslíš že cata měl víc env obsahu než to co přišlo po něm? MoP? Jako nejsem jeho fanouškem, ale co se mu musí nechat je obsah. Zóny, Instance a hlavně scenária.
A Tol Barad určitě nemá tolik obsahu jako např. Isle of Thunder, Timeless Isle nebo Tanaan. Z těch jakoby end content zón vychází jako nejhorší... A těch daily ve startovních zónách nebylo tolik, aby to mělo váhu

Akari 09.03.2017 14:29

@sw1tchCZ
Ale já se tu od začátku bavím o stránce prostředí, tím jsou myšleny zóny, A někdo sem furt plete něco jiného, jako nějaké využítí...atd.
A velká část, troufal bych si říct většina scenarií v MoP byla zasazena do již existující lokace a prostředí se jen drobně poupravilo k potřebám scenaria.
Já jsem toho názoru, že endgame obsahu v MoP bylo hodně a více než v Cata, ale Cataclysm prostě přinesl více práce po té stránce tvorby lokací.

Vatt'ghern 09.03.2017 18:42

@Akari je pravda že lokace v Mop jsou si hodně podobné, a pro mne nic moc extra. Nedávejte si na Wod jak chcete ale jednu věc mu upřít nelze a to jsou různorodé lokace.

Akari 09.03.2017 21:02

Vatt'ghern Ale tohle já vůbec netvrdím, já jsem psal, že velká část scenárií byla zasazena do již existujících lokací. Ach, tady lidí v textu vidí, co chtějí vidět....

Jikonekt 08.03.2017 19:02

Takze za mou osobu rad privitam datac jako Cata, ktery prinese nove lokace, nove hratelne rasy a zaroven jeste upravi/zmodernizuje staricke chude nevyuzivane a pritom velmi rozsahle lokace, kterejma dneska pri levelovani kazdy stejnak jen proleti a vetsinou ani to ne.

Jikonekt 08.03.2017 18:58

Ale vzdyt cely Cata (zony pro lvl 80 az 85) byl v zcela novych drive nepristupnych lokacich, jen byly rozhazene po starych kontinentech a nebyly vedle sebe na jednom ostrove... to byl celej rozdil oproti WotLK, Pandam, Draenoru, Legii... + to, ze navic k tomu jeste vylepsili/upravili i plno dalsich lokaci v ramci stareho kontinentu i pro nizsi lvl.

Lockdaar 08.03.2017 17:49

Řekl bych, že největší problém a kámen úrazu je ten, že většina hráčů prostě neví, co vlastně chce. Pamatuju si, jak byl Cataclysm na začátku výborný v tom, že předělal staré (téměř nepoužívané) lokace a vdechl jim nový život, jak byly na začátku HC dungeony na úrovni těch z TBC, co se obtížnosti týkalo - a jelikož byly pak moc těžký (viz. QQ festy na forech) musel přijít nerf. Kdo tenkrát hrál, tak asi určitě ví, o čem mluvím.
Zkrátka jednoduše řečeno ať Blizzard udělá jakoukoliv expanzi, vždy na ní bude něco špatně... :P

Akari 08.03.2017 20:16

Jo, poslední datadisk, kdy obyčejný HC dungeon byl těžký, dneska to dělají tak, že radši přidají 25 obtížností, aby nikdo nebrečel.

Vatt'ghern 08.03.2017 17:28

No nemuselo by to být tak masivní jako cataclysm, ale menšího by tomu světu prospělo třeba opravit škody z caty například ve formě questu nebo eventu s nějakou zajímavou odměnou. Nebo předělat některé oblasti třeba silithus, ghostlands atd. Jinak se mi líbí mikro eventy( i když je škoda že velká část hráčů dnes uvažuje stylem "žádný reward tak se na to vykašlu.") a prosím už žádné další cesty časem a alternativní reality

djmetla 08.03.2017 16:21

Ja som toho nazoru ze ako hrac potrebujem nove prostredie, nove linie questov napr. ja som skor viac na expenie a behanie po svete a v Legione ma vytaca ze ked som dokoncil jednu lokaciu musel som ist DUNG aby som ziskal ten pillar of creations. Okej ale preco *urva musim cakat na to ? Zbytocne ma to zdrzuje samozrejme, mozem ist dalej a pockat kym mi to najde dung. Bohuzial chcem mat vsetko postupne hotove a nepreskakujem. Takze moj nazor, nove lokacie a menej zavislosti v LORE na multiplayeri.

Programátor WoWfan.cz

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet