link

Q&A s Ionem Hazzikostasem o Battle for Azeroth

  Q&A    live blog    battle for azeroth   

Před nedávnem proběhl live blog s Ionem Hazzikostasem, který nám poodhalil něco více o game play v Battle for Azeroth a fanoušci se ho mohli ptát na to, co je zajímá. Asi nejdůležitější z novinek, které Ion poodhlail jsou:

  • Kul Tirani jako allied rasa confirmed!
  • Možná budeme mít Zandalari paladiny
  • Staré rasy se možná dočkají heritage armor

 

Budeme někdy mít hratelné Zandalari paladiny?

Ve hře existuje skupina Zandalari, kteří paladiny jsou, ale (Spoiler!) stane se něco, kvůli čemu ztratí svou moc. Budete to muset zjistit, jakmile si za Zandalari zahrajete.

 

Jak vysocí jsou Zandalari? Něco jako Taureni?

Nedávno jsme je udělali vyšší, takže pokud se normální troll napřímí, měli by míst stejnou výšku jako taureni.

 

Budou přicházet Allied rasy vždy po dvojicích?

Vypadá to tak. Budeme se snažit vždy vybalancovat obě frakce.

 

Jaké Allied rasy jsou plánovány pro Battle for Azeroth?

Dark Iron trpaslíci, Mag'har orkové, Kul'Tirani a Zandalari.


Budou mít Allied rasy více kustomizačních možností?

Určitě, zrovna jsme zadali zpětnou vazbu art teamu.

Nějaké plány do budoucna ohledně přidání kustomizace pro normální rasy?

Zrovna teď se soustřeďujeme na Allied rasy, protože mají vyšší prioritu.

Na Blizzconu bylo zmíněno, že tvorba charakteru projde změnou. Máte nějaké novinky?

Chceme to do hry implementovat, ale nebude to jedna z hlavních mechanik Battle for Azeroth.

 

Dostanou staré rasy Heritage Armor?

Nebude to hned, ale máme s tím nějaké plány. Allied rasy ani v nejmenším nemají být lepší než staré rasy.

 

Jak mohou hráči poslat svou zpětnou vazbu vývojářskému týmu?

Snapchat! Ne, teď vážně. Vždycky je lepší posílat racionální zpětnou vazbu než tu založenou na emocích. A také oceňujeme, když je specifičtější. "Kdy už konečně opravíte Retri paladiny" nám úplně moc nepomáhá, protože nám nepíšete, co přesně máme opravit. Zanechte nám svůj osobní dojem, ale nesnažte se nás přesvědčit o tom, že to, co nám píšete, přece nesnáší úplně všichni. Také Twitter je dobrou platformou pro krátké věci, ale třeba forum je skvělé pro delší příspěvky.

 

Kdy a jak budou povolání osekané?

Nemyslíme si, že povolání osekáme, zvlášť když teď budeme vracet class raid buffy, ale v blogu ještě před vydáním Battle for Azeroth alphy, jsme psali, že chceme povolání mít více fantasy ale taky mít nějakou odlišnost. Některé věci už jsou ve hře, některé musí být přidané.

 

Od MoP mám pocit, že ztrácíme výchozí schopnosti. Proč je game design ubírá tímto směrem?

Tehdy jsme si měli sednou a říct si, které 3 nové schopnosti budou dané povolání dělat tím, čím je. "Pojďme tomuto méně pohyblivému povolání dát nějakou schopnost, která mu pohyb zlepší." Jenomže když tohle budeme dělat, tak se ta povolání nebudou v ničem lišit. Takže místo schopností chceme vylepšovat vaše povolání skrze vnější zdroje. V Legionu to byly Artefakty a Legendárky a jejich traity, v Battle for Azeroth to bude azeritová zbroj.

 

Budete balancovat povolání a specy na raidování nebo Mythic+?

Rozhodně zvažujeme obě strany, takže jsme někde uprostřed. Nebudeme balancovat single target během pěti minut boje; slabé a silné stránky má každé povolání.

 

Můžeme očekávat větší váhu Primary statů v porovnání se Secondary staty?

Nebyl to hlavní cíl v Legionu. V Legionu byly Secondary staty výše, ale během expanze se to zpomalilo. Ale to právě udělalo secondary staty velmi důležitými v porovnání s item levelem. Chceme, aby byl item level v Battle for Azeroth více důležitý. Jestli můžeme získat 10 item levelů navíc, ale s horšími staty, musíme se rozhodovat jestli si necháme současný item s lepšími staty, ale menším item levelem.

 

Nemyslíte, že je trochu podivné udělat z Artifact talentů a traitů talenty normální?

Jsme si vědomi toho, že když jste něco měli rok a půl, tak chvilku potrvá si na to zvyknout. Ale z dlouhodobého hlediska to bude přínosem.

 

Jak budou Legion Legendary talenty fungovat s Legion Legendárkami v pre-patchi?

Budou se normálně stackovat. Dvě individuální šance na proc nebo velmi velmi silné damage ze spellu.

 

Kterými typy zbraní budou Artifacty nahrazeny?

Pořád budete mít svůj Artifact a relicy, ale všechny traity budou nefunkční. Tu zbraň budete pořád po nějaký čas mít, dokud nebude nahrazena nějakou uncommon, kterou dostanete.

 

Proč jsou v Battle for Azeroth alphě některé řádky talentů pouze AoE nebo single target?

V Legionu jste si museli mnohokrát vybírat mezi single target nebo AoE a občas to byla dost těžká volba. Myslíme si, že byl čas na změnu a že bude lepší, když si budete moci vybrat mezi třemi AoE a poté mezi třemi single target spelly.

 

Máte nějaké plány s CC v PvP teda kromě jeho trvání?

Tady musíme opatrně. S přílis malým CC je to prostě DPS závod, ale taky nechceme, abyste se cítili, že už rovnou můžete dát prsty z klávesnice, protože nemůžete dělat prakticky vůbec nic. Pokud tedy pro nás máte nějakou zpětnou vazbu, rádi ji uvítáme. Exemplárním příkladem velkého množství CC jsou třeba Rogue a Mage a dá hodně práce je porazit.

 

Nějaké detaily okolo Prestige?

Odměny, které se dají získat z Prestige budou stále k mání, takže nepanikařte, že je musíte dostat do konce Legionu.

 

Dostanou RP realmy zpět world defense?

Rádi bychom tento koncept přivedli zpět. Ale nejdříve musíme přijít na to, jak to udělat.

 

Bude personal loot jediná možnost pro raidy současného levelu?

Ano, celkově je personal lootu větší množství a jediný důvod, proč lidé dělají Master loot, je kvůli Tier setům, které v Battle for Azeroth nebudou.

 

Jaká je hlavní úloha misí v Battle for Azeroth? Nastanou oproti Legionu nějaké změny?

Jsou více spojené s War Campaign. Už je tolik nebudeme používat, ale jsme celkem spokojení, jak fungují.

 

Co plánujete s Mythic+ v Battle for Azeroth?

Tyrannical a Fortified budeme přesouvat na level 2 affixy. Na levelu 10 to byl zlomový bod. To nám taky uvolní místo pro level 10 affix. Chceme vymyslet nějakou novou kategorii, ze které dostanete benefit, ale způsobí vám to i nějakou újmu.

 

Jak na tom bude craftění?

Vždycky je to dlouhá cesta dostat se až na 700 skill pointů, takže to chceme rozdělit. Například pokud budete mít blacksmithing, rozdělíme to na Outland Blacksmithing, Northrend Blacksmithing, Kul Tiran Blacksmithing a tak podobně.

 

Budeme moci párovat vycraftěný gear s raid gearem?

Chceme, aby byl vyrobený gear relevantní. Jeho vylepšování za pomoci Obliteria fungovalo celkem dobře. Co se týče Bind on Equip vyrobeného equipu, pokud by ho mohl mít každý, tak už by Blacksmither nebyl výjimečný. Je hrozně cool, když ze zabitého draka berete šupiny, abyste si mohli vyrobit plášť a přestě toho chceme ve hře zase docílit.


Jak to v Battle for Azeroth vypadá pro alty?
Záleží, jak se svými alty nakládáte. Pokud tedy hledáte nějaký různorodý obsah, pak se ho dočkáte skrze rozhodnutí během levelování. Pokud bude pro vás alt jen dalším charakterem, se kterým budete farmit Headless Horsemana, tak vás asi úplně nepotěšíme.

 

Původně bylo získávání Artifact Knowledge pro alty noční můrou. Azerit systém v Battle for Azeroth bude fungovat podobně jako nyní funguje Artifact Knowledge systém na live serverech.

 

Vypadá to, že díky nadcházejícím sociálním změnám už guildy nebudou tolik vydělávat. Máte nějaké obavy?

Communities mají být menší skupinky, kdy sobotní pug může naplánovat kalendářní pozvánky a chat s lidmi, kteří na něj normálně chodí. 

 

Co můžeme očekávat ohledně levelování, které je zaměřeno spíše na rozdíly mezi frakcemi než 12 povoláními?

Co je na levelování v Battle for Azerot super, je to, že jakmile dosáhnete 120. levelu, celý svět bude dvakrát takový, protože dostanete přístup na kontinent opoziční frakce. Některé dungeony jsou přístupné během levelování pro jednu frakci ale na maximálním levelu budou přístupné i pro ostatní.

 

Jak se vám nadcházející změny ve hře líbí? Je něco, s čím úplně nesouhlasíte?


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Esperanta 20.03.2018 15:13

Kul Tirani paráda. Jen mi na nich vadí ten jejich postoj. Ty pokrčený kolena jak nemrtví. Kdyby stáli nějak vzpřímeně, tak to bude v pohodě. Doufám, že to ještě nějak opraví jinak to bude vypadat opravdu blbě. Ale pokud budou moct být druidi, tak se tady hodně vážně budu rozhodovat mezi Zandarali a Kul Tiranem. A heritage armor pro draenei si umím živě představit. Chtěla bych tu, která je na tomto koncept artu:

https://glennraneart.deviantart.com/art/Draenei-Female-Concept-156985603
https://glennraneart.deviantart.com/art/Draenei-Male-157323019

Vitus321 20.03.2018 14:29

Když sem četl, že aliance dostane kul´tirany, tak sem doufal že to je jenom zlý sen...a nebyl...Budou to akorát tlustý lidi s knírem jak nějakej mušketýr. Vím, že Mag´har je taky podobnej jak klasickej ork, ale je tam furt větší rozdíl. Mají dát high elfy a je to vyřešený. Heritage armor pro ostatní rasy je skvělej nápad, pro lidi by mohli udělat něco stylem "alianční generál Druhý války". A aspoň budu mít nějakou motivaci při expení, že na konci dostanu pořádnej transmog

Kaspo 20.03.2018 14:46

Kul´tiran = thin human

Jikonekt 20.03.2018 15:42

@Kaspo No nevím... já považuju za Kul'tirany spíš tyhle týpky...
http://wow.zamimg.com/uploads/screenshots/normal/696229.jpg
Ale hubení tam maj modely taky, tak třeba to bude v rámci customizace na výběr, jeslti bude chtít člověk hrát vychrtlíka nebo bečku... :_)
http://wow.zamimg.com/uploads/screenshots/normal/696222-races.jpg

Suddenly 20.03.2018 14:22

Thin Human bude super pre mágov a podobne. Som veľmi zvedaví ako rasy pridajú pre Worgen a Undead...hlavne pre Undead, dúfam, že to budú nemrtví elfovia, proste charr ako Sylvanas.
Zmien je to riadne...ako každým datadiskom...veľa ani nechápem skrz to, že WoW už nejaký čas nehrávam hh a stále sa rozhodujem, či do WoW ísť abo nie

Miťosk 20.03.2018 15:18

presne aj mna tieto nove rasy velmi lakaju a rozmyslam velmi silno nad tym ze zase zacnem hrat mne sa zase velmi pacia maghar orkovia a zandalari trolovia a dark iron trpajzlovia len skoda ze toho casu na hranie uz skoro vobec nieto

Suddenly 20.03.2018 15:54

Miťosk

jo presne toto je faktor, ktorý je najviac proti hraniu, že toho času už moc nemám. Uvidím ešte...jj zandalari druid ma veľmi láka...tak dva týždne dozadu keby mám už pc z opravy doma, hrám určite, to som bol nahypovaný riadne, teraz to jemne opadlo, ale láka to riadne hh

Khadgar 20.03.2018 13:56

Thin Human je super zpráva. Myslím, že pro lidské mágy, kněze a zloděje skvělá možnost vypadat trofchu normálně Že bych se po 5ti letech vrátil k WoW? Ti Dark Ironové mě lákají. Jako rasu je šlukuju už od Vanilli. Bez Thaurissana už to ale není ono A ještě abych byl po boku klanu Bronzebeard no fuj Bipolarita Warcraft zabijí chápu, že WoW jinak už udělat nejde, ale rozdělit všechny narody světa na alianci nebo hordu byl a je špatný nápad. Doufám, že nakonec WoW bude jen alternativní linkou a takovou krásnou ukázkou celého Azerothu. Příběh by měl pokračovat Warcraftem IV a měl by být zasazen po událostech Warcraftu III. Přecijenom ve svém Grim Dark už Warcraft trumfne i Warhammer Legie→Aliance vs Horda (+ C'Thun)→Legie→Arthas (+ Yogg-Saron)→Deathwing→Aliance vs Horda (+Y'shaarj)→Legie→Aliance vs Horda (+N'Zoth?) a to vše v malém časovém úseku se divím, že ještě někdo na Azerothu žije a že tam nejsou sebevraždy ve velkém

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet