Talenty v Cataclysm

blizzard blue post


Představy Blizzardu o talentových stromech



Blizzard se při tvorbě těchto aspektů hry snaží držet takovéto koncepce: Je lepší mít jednoduší a méně rozsáhlou věc, která ale jde do hloubky, než mít složitou monstrózní věc, která se snaží pokrýt všechno, ale u ničeho se jí tak nedaří pořádně. To bychom u takového množství talentů, alespoň podle mého názoru, těžko mohli čekat. Hlavní úkol Cataclysmu tedy stále je odstranit nepotřebné pasivní talenty. Avšak to se u současného množství talentů nejeví jako uskutečnitelné, Blizzard proto zredukuje počet talentů v jednom stromě na 41. S tímto krokem se proto sníží i počet vašich talent bodů a rychlost, jakou je budete získávat.

I přesto by měly zůstat zachovány důlěžité unikátní talenty, které vám dávaly určité nové kouzlo apod. Zůstane zachováno velké množství talentů, které bude jednotlivé hráče odlišovat od jiných, ale odstraní se spousta jiných, přebytečných. Nejde o to, dát hráčům méně možností výběru talentů, jde o to, udělat tyto možnosti smysluplnými. Rotace kouzel by se neměla měnit, stejně jako by měly zůstat zachovány všechny důležité talenty. Změní se prostě to, že již si nebude muset vybírat talenty, které vás zas až tolik nezajímají, jen proto, že je potřebujete pro přístup k dalšímu talentu.

Měnit se také budou PvP buildy a některé jejich aspekty (např. spell pushback). Vždy tu budou PvP a PvE buildy, ale rozdíl mezi nimi by se měl zmenšit. Hráči prostě nebudou muset mít jednu svou specializaci na PvE a druhou na PvP.

talent cataclysm

Větší specializace



Talentové stromy by měly opravdu reprezentovat vámi zvolený styl hraní. Už první talenty, které použijete, by měly být velmi významné. Když si zvolíte Enhancement, měli byste se cítit jako Enhancement šaman hned od desáteho levelu, a ne až od čtyřicáteho (kdy získáte Stormstrike - alespoň nyní, nebudeme spekulovat o Cataclysm). Jakmile získáte první talentový bod, hra se vás zeptá, jakou specializaci si chcete zvolit, ještě než ho někam vložíte. Tato volba vám přinese různé výhody, například pasivní bonusy, které pro danou roli potřebujete. Tyto výhody budou dostupné, jen když si daný strom zvolíte jako primární. Každý strom bude samozřejmě dávat unikátní bonusy. Půjde jak o bonusy klasické typu jako "zvýšení Fire damage o 20%" nebo "zvýšení dosahu kouzel o 5 yardů" (pouze příklady, kdo ví, jak to nakonec dopadne), ale i o zajímavější věci jako "pasivní regenerace rage" místo původního Anger Management, "dual wield specializace" pro Fury warriory nebo Combat roguny a konečně například samotné dual-wield pro Enhancement shamany.

Prvotní výběr stromu odemkne aktivní schopnosti, které jsou klíčové pro danou roli. Cílem Blizzardu je zpřístupnit schopnosti dané specializace mnohem dříve, než tomu bylo u starého systému talentů. Například to, že Enhancement šaman bude okamžitě mít Dual-Wield a Lava Lash, mu umožní, aby se okamžitě cítili jako pravý Enhancement šaman. Další takovéto ability dostupné od levelu 10 budou například Mortal Strike, Bloodthirst, Shield Slam, Multilate, Shadow Step, Thunderstorm, Earth Shield, Water Elemental nebo Penance.

Dosažení dna stromu



Talentové stromy budou mít okolo 20ti unikátních talentů, místo nynějších asi 30ti, což bude vlastně jakýsi návrat k vanilla WoW. Tyto stromy se budou většinou dost podobat stromům, které jsme již uveřejnily u nás na webu, akorát budou některé talenty odstraněny. Půjde hlavně o nudné či příliš specializované talenty, hlavní myšlenkou Blizzardu je zachovat vaši spell rotaci. Damage i léčení by mělo zůstat stejné, avšak změní se pasivní bonusy, které budou záležet na vaší specializaci.

Při levelování dostanete 1 talent za každé dva levely (celkem 41). Pravděpodobně se na jednom levelu budete moci naučit nová kouzla a na tom dalším získáte nový talent bod. Navíc nebudete moci dát talenty do nějakého dalšího talent stromu, dokud ve vašem hlavním nebudete mít 31 bodů. To bude možné až na levelu 70. I noví hráči by tak měli pochopit význam dosažení dna talentového stromu. Dual spec a talent reset by měly fungovat stejně jako dnes, takže volba specializace rozhodně není neměnná.


talent cataclysm 2

Mastery



Původní Mastery bonusy jste měli dostávat podle toho, jaké talenty si zvolíte. Nyní bude záležet na specializaci. Tyto pasivní bonusy jsou čistě procentuální a nyní již nebude záležet na tom, kolik talent bodů použijete. Mastery bonus se bude odvozovat z Mastery statu, který získáte z předmětů na vysokém levelu a Mastery bude pasivní skill, který se naučíte okolo levelu 75. Tyto staty by měli být velice podobné jako bonusy jednotlivých stromů, o kterých jsme již informovali dříve. Tyto staty půjdou vylepšit zvyšováním Mastery ratingu, které najdete na předmětech na vysokém levelu.

Shrnutí



Když hráč dosáhne levelu 10, dostane základní informace o každém ze svých tří talentových stromů a bude si jeden muset vybrat. Pak použije první talent. Další stromy zůstanou nedostupné, dokud nebudete mít alespoň 31 bodů ve vybraném stromě. Postava získá aktivní schopnost a jeden nebo více pasivních bonusů, každý unikátní ke stromu, který si vybrala. S kžadým levelem získáte buď nová kouzla nebo další talent. Musí projít skrz 31 talentů až na dno, z nichž každý bude zajímavější než tomu bývalo dříve. Na levelu 70 budete mít celý strom vyplněný, takže se vám otevřou i další stromy. Jakmile se hráči přesunou do lokací 78+, které přijdou s Cataclysmem, narazí na předměty se statem Mastery. Když se naučí Mastery od svého trenéra, získají bonusy z tohoto statu, které budou založené na specializaci, jež si vybrali.

Jedná se o velice významné změny, takže se ještě může hodně věcí překopat. Každopádně jde o velice odvážný krok od Blizzardu a jak tak sleduju reakce, je jich i dost pozitivních. Samozřejmě se ozvala většina QQpeople, ale narážím i na dost pozitivních komentářů, i tady na Festivalu Fantazie. Tohle totiž opravdu vypadá na jakýsi návrat k vanille...

Pro jistotu ještě jednou:
  • Na 10. levelu budete vyzváni, abyste si zvolili hlavní talent strom.
  • V tomto talent stromě budete muset investovat 31 bodů, do té doby nebudete moct přidávat talenty jinam.
  • Každý strom bude mít pouze 7 tierů (řádků).
  • Počet talentů na 85. levelu bude 41 (Cataclysm). Nyní máte 71 talent bodů na 80. levelu (WotLK).
  • Mastery se nebude vázat na počet investovaných talent bodů. Bonus se bude vázat na váš primární talent strom a počítat se bude z Mastery statu.


Zdroj: Zarhym

Naposledy upravil/a Wrent 20.07.2010 v 00:32:28.

Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Wrent
Adam Kučera

Wrent je autorem 1375 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

czlukas 10.07.2010 21:28

ted me tak napada - oni rekli ze dulezite spelly chteji od low lvl a rekli tam stormstrike thunderstorm atd.. tak jestli tyto spelly budou z talentu, tak sou 2 moznosti:1. tyto spelly nebudou samotne talenty, ale kouzla pouztelne jen pro urcitou main spec2. tyto kouzla budou talenty, ale budou zakryte pro tech 10 bodu do offspec.Jinak bysme tu meli shamana co pribehne odpali te do dalky instant LvB vlky instant heal a az k nemu prijdes tak SS

Jeckyl 10.07.2010 20:24

czlukas: Jistě, resetovat to prej pude. Jediný co je tak trošku rána pod pás, je fakt, že budeš muset jet vždy do 70. lvlu jednu čistou větev.Na druhou stranu, pakliže chtěj zrušit ty nudný talenty, tak to ani jinak udělat nemůžou, protože by pak nešlo dořešit ty pasivní bonusy z talent specializace, co chtějí zavést.Takže si tim vlastně pojistili, že budeš mít ty pasivní bonusy, co máš mít podle toho co si zvolíš na tom desátym lvlu. A nebudou moct vzniknout buildy, který využívají třech různejch pasivních bonusů, z různejch větví.No, podle mě zní spíš zajímavě představa, že ten hrdina musí dosáhnout specializace, než se začne věnovat jinýmu odvětví z jeho zaměření.

czlukas 10.07.2010 17:04

Jeckyl rika presne to co sem chtel Ale t si muzes respecnout kdykoliv, a tim si zvolit novou specku, takze to neni ze az do 70 budes nucen hrat za jednu spec.

Jeckyl 10.07.2010 16:09

Další věc je, že tím, co Blizzard udělal s talentama, podle mě vlastně přispěl k logičnosti hry co se týče Role Play.Chtěl bych podotknout, že je celkem logické, že se někdo pustí do učení se nového odvětví své specializace až potom, co tu aktuální již ovládá, a jako taková mu nemůže poskytnout něco nového.

Jeckyl 10.07.2010 15:55

Tedy první talent získáme jako tomu je doposud... Na 10 lvlu a každý sudý lvl získá hráč 1 další. tím nám vyjde těch hezkých 31 pro lvl 70.Jak píšou v postu.No super.Jediná věc co mě zaráží, je, že budeme muset vyplnit celý ten talentový strom (31 bodů na 7 řádků stromu) Takže například každý Shadow priest bude donucen investovat bod do něčeho, jako je Dispersion. A lišit se pak budou jen v tom, kam si který z nich investuje těch zbylejch deset talentů, jestli do disko, nebo holy.nechci bejt pesimista, ale podle mě, blizzard docílí toho, že staří hráči, kteří neodejdou vymyslí tak dva buildy pro každou větev... a ti mladí to obšlehnou...Ostatně, tak to funguje doteď. Takže není nad čím se strachovat

czlukas 10.07.2010 13:00

no tak sice sem nemel pravdu, muzes klidne naklikat 41 TP do jednoho stromu, ale ty ses totalne nechapavej... kde sem rikal ze tam bude 31 ikonek omg? 1 talent nerovna se 1 ikonka ale 1 talent = 1 kliknuti, z clanku sem pochopil ze bude mozne pouzit v jednom stromne maximalne 31 TP, tzn ze 31x kliknes a uz nebude v tom stromne misto - je uplne jedno kolik talentu tam bude jde jen o pocet kliknuti.Procet sem par dalsich stranek a nakonec talentu v jednom stromne bude asi 41, takze problem zadnej.

czlukas 10.07.2010 12:58

no tak sice sem nemel pravdu, muzes klidne naklikat 41 TP do jednoho stromu, ale ty ses totalne nechapavej... kde sem rikal ze tam bude 31 ikonek omg? 1 talent nerovna se 1 ikonka ale 1 talent = 1 kliknuti, z clanku sem pochopil ze bude mozne pouzit v jednom stromne maximalne 31 TP, tzn ze 31x kliknes a uz nebude v tom stromne misto - je uplne jedno kolik talentu tam bude jde jen o pocet kliknuti.Procet sem par dalsich stranek a nakonec talentu v jednom stromne bude asi 41, takze problem zadnej.

Andros 10.07.2010 08:58

czlukas ty jseš ztracenej.. pořádně si přečti co jsem napsal a už pochop, že každej talent co tam je nejde naklikat jen jednou... když máš 20 talentů, z toho jich třeba 15 půjde naklikat 3x, tak bys je musel naplnit 45 talent pointama, který nemáš.. máš jen 41, takže úplně vpohodě naplníš celej strom 41 talent pointama.. už to chápeš

Darkdjinn 10.07.2010 06:53

Sabaan
me se libi talenty co jsou ted, mam velky vyber, a muzu si udelat PVE nebo PVP talenty jak budu chtit, muzu ruzne mixovat, to tim novym stromem zmizi, tim ze jsou ty talenty tak slozite tak poznate deti od kvalitnich hracu.Ja si osobne myslim ze Bliz chce aby byl WoW jednoduchsi pro mladsi hrace, tim by se jim zvysily zisky, ale pro nas starsi hrace to bude o nicem, kdyz hru sledujem od zacatku, ucime se a zjistujem na co je jaky talent a jak presne ovlivni hru, ted si naklikam jeden strom a budu mit hotovo a nemusim resut na co ktery talent je, talenty jsou unikatni vec wow, a nechal bych je tak, vubec bych je nezlechcoval. Je to jen muj nazor a urcite budou lidi ktery s nim nebudou souhlasit.
Taky to tak vidim. A jeste jak psali,aby si hraci nemuseli delat zvlast pve,a pvp talenty, ze jedny talenty budou stacit na oboji, to je podle me zlehcovani. Pvp vyzaduje uplne jine veci nez pve,tak nevim jak to chcou resit. Proste me vadi ze uz nebudu mit takovou svobodu pri tvorbe talentu.

Sabaan 10.07.2010 02:43

me se libi talenty co jsou ted, mam velky vyber, a muzu si udelat PVE nebo PVP talenty jak budu chtit, muzu ruzne mixovat, to tim novym stromem zmizi, tim ze jsou ty talenty tak slozite tak poznate deti od kvalitnich hracu.Ja si osobne myslim ze Bliz chce aby byl WoW jednoduchsi pro mladsi hrace, tim by se jim zvysily zisky, ale pro nas starsi hrace to bude o nicem, kdyz hru sledujem od zacatku, ucime se a zjistujem na co je jaky talent a jak presne ovlivni hru, ted si naklikam jeden strom a budu mit hotovo a nemusim resut na co ktery talent je, talenty jsou unikatni vec wow, a nechal bych je tak, vubec bych je nezlechcoval. Je to jen muj nazor a urcite budou lidi ktery s nim nebudou souhlasit.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet