Gameplay a System panel v příští expanzi

  Battle for Azeroth    Azerite    Gameplay   

Na Blizzconu kromě názvu a pozadí nové expanze také bylo odhaleno, kolem čeho se bude točit celý gameplay. Mimo jiné přibudou nové funkce v systémovém panelu.

 

Už je nejspíš zřejmé, že celý datadisk nebo přinejmenším jeho velká část se bude točit kolem války, jež započala kdysi dávno. Dřívě se vždy objevila nějaká hrozba, která nás donutila odložit plánovanou bitku na třetí hodinu za školou. Tedy v našem případě za šest datadisků. Jak to tak vypadá, hráči z obou frakcí si budou moci dát po čuni i lore-wise. Nicméně to nebude tak úplně hnací motor obou frakcí.

 

Budeme se hnát za substancí pojmenovanou Azerite, jež bude vyzařovat ohromnou sílu a pochopitelně jí budete sbírat co největší množství. A to jak pro sebe, tak pro svou frakci. Odkud ho tedy bude možné získat?

 

Na Blizzconu nám představitelé kalifornského Pantheonu v návaznosti na Azerite představili nový druh contentu, co nás bude čekat. První z nich jsou tzv. Island Expeditions (ostrovní expedice).

 

Island Expeditions

  • Půjde o scenaria pro 3 hráče, kde proti sobě Aliance a Horda budou "závodit" o to, kdo nasbírá víc Azeritu.
  • Logování v rámci rolí bude plně na vás – můžete se klidně lognout jako 3 healeři
  • Plánované jsou 4 úrovně obtížnosti – Normal, Heroic, Mythic a PvP
    • V Normal, Heroic a Mythic obtížnosti se tito 3 hráči utkají s tzv. Faction Champions z frakce druhé.
    • Faction Champions budou NPC s vylepšenou AI mechanikou – budou jednat téměř stejně jako normální hráči (samozřejmě v závislosti na dané obtížnosti).
    • V PvP obtížnosti proti sobě budou stát 3 hráči z každé frakce – zkrátka takové 3v3 scenario.
  • Goblini a gnómové vám budou pomáhat ve výběru ostrovů, které Azeritem disponují.
  • Azerite se bude nacházet všude možně – z rare npc, bossů, truhel, obyčejných npc, dokonce i questů.
  • Ostrovy podlehnou tzv. Display Replayability – tzn. budou se při dalších návštěvách náhodně obměňovat NPC, quest giveři, rare, bossové, truhly, ba i denní světlo.
  • Jedna expedice zabere přibližně 15 - 20 minut.
  • Zatím známe pouze dva ostrovy – Un'Gol Ruins a Havenswood.

 

 

 

The Heart of Azeroth

  • Půjde o mocnou titánskou relikvii, kterou nám dá Magni, a kterou budeme mít u sebe napříč celým datadiskem.
  • Nutno podotknout, že pravděpodobně půjde o část gearu (neck), který se stane zdrojem naší síly.
  • Předměty (gear) budou disponovat traity, které si budeme volit na základě toho, jak silný náš Heart of Azeroth je.
    • Bude to podobné jako u Artefaktů v Legionu.
    • U každého itemu uvidíme 4 kruhy – mezi traity bude větší soutěživost, například, že defenzivní traity budou v jednom kruhu a vy si budete moci vybrat jen jeden; developeři to přirovnali k tomu, že už teď nebude výběr mezi Lightning Boltem a fishing skillem, jako tomu z principu bylo doposud.
    • Bude tím však eliminován RNG faktor, který prostřednictvím legendárek v Legionu výrazně zasahoval do rotací – Blizzard tedy s největší pravděpodobností napraví "omyl" ohledně legendárek. V Dungeon Journalu se budete moci podívat, kterými traity itemy budou disponovat; samozřejmě čím větší obtížnost, tím silnější traity.
  • The Heart of Azeroth bude v přítomnosti Azeritu získávat větší moc.

 

 

Warfronts

  • Půjde o řežbu mezi Aliancí a Hordou na domácí frontě.
  • Na každé straně bude 20 hráčů.
  • Unikátní systém boje: budeme stavět základnu, bez níž se dál nepohneme.
    • Bude to probíhat na principu RTS (real-time strategy) jako je Warcraft 3.
    • Z Warcraftu 3 bude převzat i technický strom, co se týká budov i jednotek.
    • Budovy se budou stavět na základě toho, kolik zdrojů hráči nasbírají a která bude jich bude mít nejvíce – podobně jako fungovaly budovy na Broken Shore.
    • Z toho všeho bude vznikat armáda, bez které to zkrátka nepůjde.
    • Abychom zvítězili, musíme porazit nepřátelského velitele (commandera).
    • Warfronts budou navrženy tak, že bude potřeba napadat nepřítele, ale i bránit svou základnu.
    • Různí velitelé budou mít vliv na různé jednotky; například trpasličí velitel bude disponovat silnějšími riflemany (střelci) a lidský velitel silnějšími knighty (rytíři).
  • Budou zde probíhat i side eventy, které vám například zajistí jistý bonus.
  • První známá Warfront bude Stromgarde v Arathi Highlands.

 

 

 

 

Sociální panel

Battle.net Voice

  • Půjde o Voice Chat, který nyní užívá Overwatch.
  • Bude využívat Party a Raid UI.

WoW Communities

  • O co půjde?
    • Kromě guildy se budeme moci připojit do tzv. komunit, které fungují jako chat kanály, ale zároveň mají blíž k principu guildy a mohou fungovat napříč Battle.netem.
    • Například, když máte rádi máslo, založíte si skupinu "Fanoušci másla" a všichni stejně smýšlející nehledě na guildu se budou moci připojit.
    • Bude zde možnost použít Voice Chat i historii celého chatu.

 

Novinky v guildách

  • Guildy získají novou funkci, tzv. auto-maintained calendar invite -> jak už název vypovídá, v kalendářích si guilda naplánuje například raid v pátek 13. 12. na 14:00 – přesně v tuto dobu všem přihlášeným hra automaticky pošle invite (samozřejmě, pokud jsou online).
  • Také bude fungovat Voice Chat čistě v rámci guildy bez potřeby cokoli progressovat.
  • Guild chat také bude disponovat historií textu.

 

Zamlouvají se vám chystané změny? Podělte se s námi v komentářích.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Alaman 06.11.2017 16:36

Nechci dělat unáhlené závěry, ale například z Warfronts mám rozpačité pocity. Tahat prvky RTS do WoW je ubírání energie vývojářů. To už chybí jen hospoda s automatem, ke kterému si sednu a zahraju si Warcraft III.

Yuuka 05.11.2017 21:53

Spíše se bojím o Warftonts. Pokud to nebude nějak ošetřeno tak se velice rychle stane že se hráči na stavění budov vykaslou a udělají na nepřátelskou základnu útok a zabíjí velitele. Čímž velice úspěšně degraduji celý systém.

Zug 05.11.2017 01:33

Lol ta konverzace je super. Hned se jdu přidat do Saurfang Fans Group.

godlike 05.11.2017 01:24

totálně nechápu ten Azerit.To jako už nebude v raidech a dungách pada tgear ale jen Azerite?A artefakty jen tak zahodíme i s těma hodina farmení AP?(tohle bylo téma diskuze s jedním členů mé gildy)

Hanzias 05.11.2017 02:44

Azerit bude prostředek k vylepšování The Heart of Azeroth, který svým způsobem nahradí artefakt z Legionu. Rozdíl je však v tom, že The Heart of Azeroth bude cílená na určitou část gearu, na více slotů oproti artefaktu, kterej zaujímal pouze weapon slot (zatím jsme viděli, že Heart bude ovlivňovat shouldery, headku a chestku) a čím je Heart silnější ( od čehož se odvíjí neustálé sbírání Azeritu), tím se nám budou odemykat další traity.

Zkrátka tak jako se Legion točil kolem artefaktů, BFA se bude točit kolem The Heart of Azeroth, od něhož se bude odvíjet sbírání Azeritu. Itemy budou normálně padat, jen se některé sloty budou odvíjet od The Heart of Azeroth, jehož síla bude záviset na množství Azeritu.

O dalším využití zatím nejsou informace.

Hanzias 05.11.2017 02:49

Pokud to mám říct opravdu hodně stručně, tak bych Azerite a The Heart of Azeroth přirovnal k Artifact Power a samotnému artefaktu.

Co se přesně stane s našimi artefakty není zatím známo. Snad tuším jen fakt, že budou dostupné na transmog. Aspoň se o tomhle minimálně spekulovalo. Však on nám to Blizzard ještě nějak naservíruje.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet