Další Q&A s vývojáři

  battle for azeroth    interview    Q&A   

 

Chudák Blizzard od oznámení nového datadisku nejspíš nedělá nic jiného, než že poskytuje rozhovory. Ale není divu, vzhledem ke všem novinkám, které oznámili. Dnes se podíváme na další Q&A, v němž game director Ion Hazzikostas a community manager Josh Allen odpovídali na otázky ohledně odstranění tier setů, nových hratelných ras, Artefaktů, legendárek a spousty dalších věcí. Řeč přišla i na patch 7.3.5 a Antorus.

 

Související články (doporučujeme prostudovat, pokud jste je ještě nečetli – podstatná část otázek se vrací k již dříve řečeným informacím):

 

 

Q: Jelikož v BfA přestanou existovat tier set bonusy, znamená to, že pořád dostaneme 12 unikátních armor setů na tier?

A: K tierům jsme teď zaujali jiný postoj. Heart of Azeroth bude umožňovat customizaci mnoha současných tier slotů. Dříve býval tier dlouhodobý cíl, pokud jste chtěli nasbírat všech osm kousků. Dnes, kdy máme více obtížností, je hodně slotů zabraných.

V minulosti výtvarníci tvořili classové sety tak, že prostě udělali recolor tier setů a neřešili propojení s raidem. Teď to ale chceme udělat tak, že bude jeden specifický set na každý typ armoru a na každou zónu a takto pro více zón. Sety budou zároveň tematicky odrážet původ zóny.

 

Q: Nepovede odstranění tier set bonusů k tomu, že se lidem nebude chtít tolik chodit raidy?

A: Z raidů budou pořád dropovat unikátní trinkety a jiné podobné itemy, které jinde než v raidu neseženete. Systém Heart of Azeroth navíc spočívá v handcrafted itemech, což znamená, že budou existovat traity, které si budete moci dát jen na raid gear.

 

Q: Jak byste stručně shrnuli obsah patche 7.3.5?

A: Questový obsah ohledně závěru Antoru, Ulduar Timewalking, preview battlegroundu v Silithu, škálování obsahu ve světě.

 

Q: Plánujete se i nadále soustředit na classovou identitu?

A: Spojenecké rasy s sebou přinesou hodně nových příběhů. V BfA se ale chceme soustředit především na frakce. Classy jsou něco, co by bylo fajn ještě prozkoumat do budoucna, ale Battle for Azeroth je datadisk zaměřený především na frakce.

 

Q: Jaké úrovně reputace hráči budou muset dosáhnout, aby mohli hrát za spojenecké rasy?

A: To se bude odvíjet od konkrétní rasy. U Nightfallen to bude pravděpodobně Exalted. U této reputace byly všechny reputační zádrhely odstraněny, takže můžete dokončit příběh Nightfallen naráz a dosáhnout Exalted bez zdržování.

 

Q: Budeme moci provést změnu rasy (race change) na spojeneckou rasu a používat příslušný armor na postavu se změněnou rasou?

A: Ano.

 

Q: Máte plány, jak zajistit, aby VŠECHNY classy v obou frakcích měly stejné množství možností ohledně spojeneckých ras?

A: Bereme to v úvahu. Je také důležité, aby classy vzhledem k rase dávaly smysl, ale v průběhu času se na tohle chceme podívat.

Death knighti a demon hunteři jsou hero classy, které mají specifické příběhové pozadí a začínají na vyšším levelu. Takže tam si nejsme jisti, zda by to smysl dávalo.

 

Q: Dostanou i jiné shrbené rasy možnost nastavit si vzpřímený postoj?

A: Na BlizzConu 2017 bylo oznámeno, že orkové si budou moci nastavit vzpřímený postoj, a to i v Barbershopu. Máme za to, že postoj Darkspear trollů je v podstatě stejný případ, ale hráči, kteří budou chtít hrát vzpřímeného trolla, si můžou vybrat Zandalari.

 

Q: Budou všechny druidí formy Zandalari založené na dinosaurech, nebo jen travel forma?

A: Jen travel forma.

 

Q: Co plánujete ohledně Honor Prestige systému v BfA?

A: Ještě o tom diskutujeme. Řeší se, jaké byly pocity z postupu v souvislosti se systémem Honor talentů. Občas to bylo vnímáno jako bariéra, která se musí překlenout, aby člověk získal veškeré Honor talenty.

 

Q: Budou artefaktové skiny omezené pouze pro specializaci, s níž byly původně spjaté?

A: Prozatím se přikláníme k tomu, aby to tak bylo, aby byly omezeny specializací.

 

Q: Budou artefaktové skiny, které jste získali na jedné postavě, dostupné i pro nové postavy stejné classy?

A: Artefaktové skiny budou account-wide. Budou dostupné pro jakoukoli postavu se stejnou classou a specializací.

 

Q: Budou v BfA nějaké legendárky? Když bylo oznámeno, že legendárky z Legion se v BfA nevrátí?

A: Nebude jich ani zdaleka tolik. Tohle jsme zatím nerozebírali. Nemusí být klidně žádné nebo jich může být jen pár.

 

Q: Bylo by možné zavést do hry 10-man Mythic raiding?

A: Aktuálně neplánujeme provádět žádné změny velikosti Mythic raidů. Je důležité, aby měly tyto raidy pevně danou velikost. A 20 lidí se nám zdá jako adekvátní počet, aby měl každý raid dobré classové zastoupení. Udržení stabilního složení je jednou z výzev Mythic raidování. A chceme zajistit, aby z něj hráči získávali unikátní odměny. Zároveň chceme udržet stabilní i velikost raidu. Kdybychom ji snížili, dost možná by to hráče přimělo vzápětí vyžadovat další snížení, jakmile by se jim nedařilo Mythic raidy naplnit.

 

Q: Jaké je stanovisko týmu ohledně obtížnosti Mythic ToS?

A: Tým má pocit, že Mistress, Avatar a Kil'jaeden byli na Mythic obtížnosti až příliš nároční. Je těžké se v tomhle trefit. Můžete očekávat, že pár posledních bossů v Antoru bude nerfnuto poté, co je porazí přední guildy.

Tomb of Sargeras byl v trestání chyb na některých místech až příliš jednostranný. Není to zrovna příjemné, když jediný hráč udělá po 4,5 minutách encounteru chybu, v jejímž důsledu wipne celý raid. Je lepší, když jsou chyby postihovány tak, že vám jich projde jenom pár.

 

Q: Bude item #http://www.wowhead.com/item=154172 padat pouze jako personal drop, nebo jej bude možné přidělit za pomoci Master Looter?

A: To se dozvíte za dva týdny. Ne všechno musí být známo dopředu.

 

Q: Zvýší se po otevření Antoru M+ cap?

A: Jakmile se otevře Mythic Antorus, budete moci získat odměny až do +15 a bedna z toho týdne bude také obsahovat +15 odměny.

 

Q: Budeme v Normal raidech v BfA stále moci získávat Mythic gear skrze Titanforging?

A: Obecně bude mít Mythic raider lepší gear než Heroic raider. K Titanforgingu v současnosti dochází nějak moc často. S ideou odměn, které se škálují směrem nahoru, ale půjdeme i do dalšího datadisku.

Tým zvažoval nastavení pevné hranice, ale to by po dokončení lower tier obsahu limitovalo progress. Šance na vysoký Titanforging je už tak limitovaná "měkkou" hranicí.

Nastavením hodně vysoké hranice by se konečně přestaly objevovat na Redditu nebo Discordu příspěvky o jednotlivcích, co jim z LFR Nightholdu dropl max Titanorged item #http://www.wowhead.com/item=140808, takže nastavením hranice na Titanforging bychom zabili všechna ta meme... a chcete snad, aby Blizzard zabíjel meme?

 

Q: A proč zabíjíte World PvP?

A: Nastavá zlatá éra pro World PvP. Tým je toho názoru, že jej znovu oživuje. Hodně hráčů, kteří by se jinak World PvP rádi věnovali, trpí nevybalancováním frakcí a rozptýlením napříč servery. Plánovaný krok vytvoří prostor, v němž bude World PvP lákavé pro všechny hráče.

 

Q: Jak změny PvP serverů ovlivní RP realmy?

A: Neuniklo nám, že osazenstvo RP realmů je důležitou součástí komunity. Už v minulosti jsme na RP serverech při eventech vypínali cross-realm zóny. Nechceme RP servery rozdělovat, aby šlo oboje.

 

Q: Bude skládání raidů na hlavní města v BfA více odměňováno?

A: Žádný plán ohledně toho nemáme. Ale zní to jako fajn příběhová linka do budoucna.

 

Q: Jaké máte plány ohledně classových změn v BfA?

A: V budoucnu poskytneme více informací. Čeká nás méně změn než v Legion, ale pořád jich bude dost. Tým podrobuje zkoumání talenty a rozdíly, které způsobily Artefakty.

Konkrétně pro Demonology – je cool moct si přivolat hromadu démonů, ale na realizaci musíme ještě zapracovat.

 

Q: Když se teď vrátí raid buffy, budou zase mít jednotlivé classy specifické přínosy pro raid?

A: Nejsme si jistí ohledně spell #www.wowhead.com/spell=6940 pro Ret paladina, protože ten už má spell #www.wowhead.com/spell=1022. spell #www.wowhead.com/spell=114018 je nesmírně populární, hlavně v M+. Rovněž spell #www.wowhead.com/spell=49576 je velmi výhodný v týdnech, kdy je na M+ Sanguine Affix, nebo na Shadowsouls u Kil'jaedena.

 

Q: Máte nějaké plány přetvořit některé Artefakt traity do podoby spellů?

A: Z některých se mohou stát základní spelly, z jiných talenty. Rozhodně nemůžeme vzít jeden metr na všechno. Ještě to nebylo potvrzeno, ale Ion se přiklání k tomu, že možnost castit spell #www.wowhead.com/spell=740 v pohybu by se neměla vracet.

 

Q: Co se stane s Hati u BM hunterů?

A: Hati je velmi úzce propojena s item #www.wowhead.com/item=128861. Mít víc petů je parádní a mohli bychom ohledně toho něco dalšího vymyslet.

 

Q: Dočkáme se v dohledné době updatu animací u warlocka?

A: Pravděpodobně to bude součástí BfA prepatche. Ale úprava animací je neustále probíhající proces.

 

Q: Co takhle zvýšit relevanci starých zón přidáním World Questů nebo Timewalkingu?

A: Žádné konkrétní plány na to nemáme, ale nikdy neříkej nikdy.

 

Q: Relicy v Legion pomohly vybalancovat obrovské rozdíly mezi zbraněmi. Jaké jsou plány do budoucna?

A: Objevily se názory, že Relicy tak trochu zničily nadšení z vlastnění zbraně.

Dříve byli v raidu řekněme dva bossové, kteří dropovali zbraně. Dnes máme M+ a tudíž více zdrojů, odkud mohou dropovat itemy o stejném item levelu.

 

Q: Jaký osud čeká item #www.wowhead.com/item=133755?

A: Aktuálně plánujeme převést ho do další expanze, ale uvidíme.

 

Q: Jelikož se bude zvyšovat počet postav na server, co počet postav na account?

A: V BfA se zvýší počet postav na server o 6. Limit accountu nás momentálně moc netrápí. Ion by byl rád, kdyby se mu ozvali lidé, co mají 50 aktivních postav a opravdu nemůžou žádnou z nich smazat.

 


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Žádné komentáře
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet