Smutný příběh jménem Beta for Azeroth

  Battle for Azeroth    Legion    Dojmy   

Stýská se vám po Legionu? Mně ano. A hodně. Ještě dnes si pamatuji na zklamání jménem Warlords of Draenor a zklamání se mi bohužel po dlouhé době vrací. Úžasné levelování, prostředí, ze začátku i Garrison. A pak jsme tu měli endgame. Obsah pro maximální levely, který zprostředkovával Ashran, jeden daily quest v Garrisonu a reputace, které vás nutily se ugrindovat k smrti. Dodnes je nemám a to uběhly čtyři roky. Raidy už možná byly trochu zajímavější a zabavily na déle, ale to nic nemění na tom, že casual hráč bez guildy neměl šanci se zabavit. A možná ani s tou guildou. Dobrá, WoD už jsme probírali několikrát, ale to nemění nic na tom, že o Legionu se začalo mluvit jako o "Velké omluvě za Warlords of Draenor". A docela zaslouženě. Následující článek tedy bude trochu mým shrnutím, proč je Battle for Azeroth vlastně zklamáním. Pokud tedy chcete vidět, jak umí Esperanta brečet a dělat ze sebe nolifera, který řeší jen WoW, jste tu správně. Připravte se, tohle bude rovnou potok slz, brekot mé redaktorské kariéry na WoWfanu.

 

Zároveň bych se chtěla též omluvit za to, že slibovaný článek z pohledu Hordy nikdy nevyšel. V té době mi odešel počítač a ke hře jsem se asi tři týdny nedostala. K Hordě se časem dostanu, ale na článek už je přeci jen trochu pozdě. Ale teď už zpět k Beta for Azeroth, který je venku pět měsíců... a zatím se moc nepředvedl.

 

Pamatujete na moje články, kdy jsem se rozplývala nad tím, že s Legionem opravdový příběh WoW opravdu začíná? Moje první dojmy z Legionu? Článek od Bellatrix o tom, zda je Legion spásou WoW? Či snad jak si vede Legion po dvou týdnech a dvou měsících? Nebo můj rozlučkový článek? Legion by prostě dobrý. Budou existovat tací, kteří ho rádi nemají, stejně jako spoustu jiných datadisků. Ale vedl si nesmírně dobře. Legion se dokonce umístil na prvních třech příčkách nejoblíbenějších datadisků vůbec. Když tedy Legion končil, věděla jsem, že mi bude chybět. Ale že až tolik, to jsem zjistila až po doexpení první postavy.

 

Blizzard nám oproti Legionu sliboval, že budeme mít víc časů na alty. Mně to upřímně nevadilo, výborně jsem se bavila a dokonce jsem měla ráda i Suramar, protože po zalogování do hry jste stále měli co dělat, stále na vás čekal nějaký příběh, který se vyvíjel vpřed. Ne, War Campaign se nepočítá, je o ničem. V čem byl tedy Legion lepší než Battle for Azeroth? Obávám se, že téměř ve všem. Mé počáteční nadšení z hudby, prostředí a expení opadlo a nahradilo ho zklamání. Warlods of Draenor jsem hrála zhruba dva měsíce. V Battle for Azeroth? Zhruba měsíc. A nehodlám se logovat zpět do hry. Ani nový patch mě nepřilákal zpět.

 

Lokace a levelování

Ty snad probírat ani nemusíme, Zandalar i Kul Tiras jsou realivně fajn. I když Kul Tiras má stále lepší hudbu a questová linie v Drustvaru je pořád jedna z nejlepších. Nemohu si však pomoct, ale do Zandalaru se mi cestovat často úplně nechce a netuším, jak to mají hráči opoziční frakce. Broken Isles byly stále hezčí, tedy až na Broken Shore. Azsuna, Val'sharah, Highmountain i Stormheim byly všechno krásné lokace a Suramar bral dech svou velikostí i vzhledem. Přiznávám, že v Battle for Azeroth bere dech zase Dazar'alor a i poněkud industriální Boralus. Lokací máme šest, jen jsou rozděleny mezi Alianci a Hordu, ale díky tomu utrpělo i levelování. Díky větším lokacím působí levelování pomaleji a někdy jsou questy jen umělou výplní, viz třeba Stormsong Valley a řešení Quillboarů. Zatímco v Legionu mě bavilo expení i několikrát, nevím kolikrát bych chtěla expit v Battle for Azeroth, zvlášť když vím, že v endgame obsahu na mě nic nečeká. Jediné, co mě v dohledné době láká, je vyexpit si od začátku jednu postavu a procházet starý svět a staré příběhy. Jenomže teď když už opět zvedli procenta expů ze starých zón, nevím jak moc si budu moci užít třeba takový Northrend. Stále u mě nějakým způsobem vedou Broken Isles, které mě neomrzely ani po dlouhé době a ráda jsem prozkoumávala každé jejich zákoutí a to do posledního momentu datadisku. Na Zandalaru i Kul Tirasu pouze procházím ty nejnutnější části a znovu odcházím.

 

Reputace

Kolik z vás mělo už dávno exalted reputace se všemi frakcemi na Broken Isles ale i tak jste plnili svědomitě World Questy každý den pro Emissary quest? Já byla mezi nimi. Broken Isles jsem prolétla skrz naskrz, znala každé zákoutí a nikdy mě neomrzelo po nich poletovat. World Questy měly vždy nějakou odměnu, která mě motivovala je splnit. Navíc již od začátku jsme měli Paragon reputace a z truhly mohl padnout mount. Já štěstí neměla. Mounty dodnes nemám. Ale i tak jsem se snažila. V Battle for Azeroth reputace stále nemám na exalted. World Questy neodměňují, jak by měly a nemotivují k dokončení. Paragon reputace byly nyní přidány, ale mounti z truhel nepadají. Nejvíc k smíchu jsou ale odměny ze samotných reputací. Aliance má třeba jen koně. Pak nějaké části gearu, které už ve chvíli, kdy dosáhnete například revered, dávno nepotřebujete, protože máte lepší z dungeonu. Původně jsem chtěla splnit alespoň 7th Legion kvůli Dark Iron trpaslíkům, ale nějak mě přešla chuť hrát. Grindit reputaci, jen abyste si mohli založit další postavu a tu si levelovat? Uměle natahovaný obsah.

 

Profese

Legion přinesl profese v novém kabátě. Chtěli jste nový recept? Museli jste splnit quest. Dodnes si pamatuju na Jewelery quest, kdy jsem musela z obrovské sochy ve Stormheimu ukradnout drahokam vsazený v oku. Asi víte, o jakou sochu se jedná, je vidět snad odkudkoliv a poukazuje svou sekyrou na Highmountain. Musela jsem najít vchod dovnitř sochy a vyjít celou cestu nahoru. Svatá Petřínská rozhledna. Tohle mě bavilo. Nové recepty nebyly jen o tom, kolik máte skillu a goldů, museli jste si je prostě zasloužit. Přesně toto byla jedna z věcí, která mě namotivovala vytvořit si i další postavy s dalšími profesemi. Bohužel obsahu bylo tolik, že jsem na alty měla čas asi až po roce a půl hraní. V Battle for Azeroth toto Blizzard zazdil a udělal kombinaci questů a kupování za goldy. Co si budeme povídat, podobných kombinací udělal víc, aby měl s datadiskem méně práce.

Class Halls

Blizzard se od Warlords of Draenor poučil a tak odstranil Garrison, kteý hráče izoloval od okolního světa a nahradil ji Class Hally. Podle mě to byl skvělý tah. Hráči stejného povolání se setkávali na stejném místě, měli jste pocit, že ve hře jsou i další hrdinové než vy a během levelování vás doprovázela questová linie, kdy se každá Class Hall snažila najít způsob, jakým bude bojovat proti Plamenné Legii. Opět další způsob, jakým Blizzard namotivoval hráče si udělat víc postav. Osobně jsem nakonec měla čas jen na Shamana a Death Knighta a dodnes mě mrzí, že jsem nestihla i ostatní, ale stále přemýšlím, že si je i tak projdu znovu, když teď ve hře není co dělat. Jako velkému fandovi Death Knightů mě nesmírně těšilo strávit velkou část času v Acheru. Battle for Azeroth opět nic takového nemá. Z hlediska lore to není potřeba, chápu, ale WoW by opět potřebovalo něco, co sdružuje hráče na jedno místo. Warfronts? Nebuďte směšní. Nebo je tu snad něco, na co jsem zapomněla?

 

Suramar

Říkejte si, co chcete. Říkejte, že vás neustálé konstatování o tom, že něco schováváte, štvalo, a že jste jen pouhá iluze (ruku na srdce, někteří z nás se tak cítí i v reálném světě a nepotřebujeme to poslouchat i ve hře). Ano, Suramar byl zdlouhavý. Ano, dělat ho na několika postavách asi nebylo to pravé ořechové. Já ho třeba udělala jen na jedné postavě. Ale zabavil na nesmírně dlouhou dobu. Ještě za dob, kdy se questy odemykaly se stupňující reputací. Ve hře bylo prostě něco, co nebylo repetetivní jako dungeony a World Questy a vy jste věděli, že tam někde na vás čeká stále neodvyprávěný příběh. V Legionu se stalo málokdy, že jsem neměla co dělat. Ale pokud se to čirou náhodou stalo, šla jsem do Suramaru udělat další část příběhu. Battle for Azeroth nám přinesl War Campaign. Která nikoho nezajímá. Je nudná a o ničem. A na kontinent opoziční frakce se vám nechce.

 

Artefakty vs. Azerite Armor

Možná je to tím, že jsem nikdy nebyla hardcore hráč, ale já nikdy AP negrindila. Prostě jsem občas udělala questy, občas na mě vyskočilo, že mám nový artifact level a tím to skončilo, neřešila jsem a díky tomu mě Artifact nikdy neomrzel. Sice jsem ze začátku celý koncept nesnášela z hlediska lore a nelíbilo se mi, že hráč bude mít v držení tak mocné zbraně, ale poté jsem si na to zvykla a vytvořila jsem si ke zbraním vztah. Azerite Armor měl být prý dobrou kombinací Artefaktu a Netherlight Crucible. Není. A nebude. Už od začátku tým vývojářů řešil rozhořčenou zpětnou vazbu komunity a nakonec potupně přiznal, že se jim tento systém moc nepovedl. Je random, nikdy nevíte, co dostanete za traity a rozhodně si k části zbroje nevytvoříte vztah. Artefakt byl oproti Azerite Armoru skvělý. Teď máme jen přívěšek, který stále vylepšujeme, abychom si mohli odemknout další traity. Opět uměle nastavovaný obsah.

Patche

Můžete mi argumentovat, že se hra nedá soudit hned ze začátku, ale Battle for Azeroth máme venku pět měsíců. Legion měl už po dvou měsících Karazhan. V lednu 2017 už byl Nighthold a další obsah. Na konci března přišel Broken Shore a Cathedral od Eternal Night. V červnu zase Death of Chromie a byl otevřen Tomb of Sargeras. Na konci srpna přišel Argus. A v lednu letošního roku úprava levelování, kterou jsem si neskutečně užívala, protože jsem si už dokázala vychutnat low level zóny a expení (to bylo od té doby znovu nerfnuto). Dobře, to máme shrnutí patchů. Legion patche možná nemusely vycházet tak rychle po sobě, šly třeba posunout v některých případech o měsíc nebo o dva a měli bychom obsah přidávaný v hezkém tempu a žádné dlouhé čekání na nový datadisk. I tak si ale Legion vedl dobře a já do poslední chvíle měla opravdu co dělat a hrála jsem jen s minimálními přestávkami. Obsah navíc dával smysl a byl hezky zasazený do atmosféry Legionu.

 

A pak tu máme Battle for Azeroth. Možnost hrát za Kul Tirany a Zandalari trolly, kteří byli velkým lákadlem pro mnoho lidí, byli oznámeni už před vydáním datadisku. A měli přijít v prvním patchi. Ten už máme sice venku, ale rasy se odemknou až po Battle for Dazar'alor v patchi 8.1.5. Takže po více jak půl roce. Patch 8.1.0 před pár dny vyšel a přinesl celkem hodně obsahu, bohužel však toho, o který se nikdo neprosil. Nové Warfronts, které lidé je zajdou jen jednou pro část gearu a pak už se nevrátí. Ve Warfronts je totiž nemožné prohrát. Není zde žádný adrenalin, jen hloupá NPC a sběr surovin. Warfront jsem byla dvakrát a stačilo mi to, vždy jen pro gear. Poté questy v Darkshore, kdy například za Alianci získáte novou customizační možnost černých očí. Když jsem poprvé viděla Tyrande s černýma očima, z nějakého důvodu mě popudilo, jak moc je už lore překombinované. A to stačil tento malý detail. Co dál? Nový pet battle dungeon. Heritage armor některých starých ras. Island Expeditions už by neměly být tak otravné, mají nové odměny a dvě nové mapy, ale koho to zajímá, když je chodíme jen z donucení. Frakční invaze, super, to zní dobře, ale ani to mě nedonutilo si znovu zaplatit Game Time a podívat se do hry. Toto není obsah, který mě dostane zpátky do hry. Ne nové verze věcí, které mě nebavily už v základní hře.

 

Přesuňme se ale k tomu, co nás čeká dál a co Blizzard oznámil na BlizzConu letošního roku, společně s vysvětlením, proč jsou mobily tak boží oproti velké obrazovce, klávesnici a myši či konzoli. Oznámili totiž patch 8.2.0, který přijde bůh ví kdy a do jeho příchodu nás nynější patch s největší pravděpodobností nezvládne zabavit. A až přijde patch, co pak? Budeme bojovat proti Azshaře, dobře. Nový raid Azshara's Eternal Palace, pohoda. Vydáme se do Nazjataru, ok. Uděláme si spojence mezi gilbiny, makrurami a mořskými obry... ¿qué? Co prosím? Kdo v Blizzardu má ublížené ego, že jeho prvotní nápad s Garroshem a Mongrel Hordou složenou z troggů, koboldů, murloců a dalších potvor nevyšel a místo toho Garrosh cestoval v čase a sjednotil orkské klany? Cestování v čase bylo zatracované, ale díky němu jsme měli parádní Legion, a ruku na srdce, radši nasednu do DeLorean, než si klepat na hlavu, jakou chujovinu to kdo vymyslel. Tady se nám koncept vrací. A já zvracím. Nevím jestli mám brečet nebo se smát. Přijde nám Mechagon, město mechagnomů... a toto prosím s Battle for Azeroth souvisí jak? Máte pomáhat nějakým méně významným mechagnomům vloupat se do Mechagonu? A proč? Pomůže to nějak ve vývoji příběhu? Nebo je to jen nějaká umělá výplň? O nových Island Expedicích nemluvím. Heroic obtížnost Warfront by už mohla trochu pomoct, ale uvidíme. Příběh okolo Anduina a Sylvanas by se měl posunout. Ale znovu: jak dlouho budeme na tento patch čekat? Kdy vyjde? A zvládneme se vůbec zabavit? Možná se do té hry během mého volna zaloguji. Abych zjistila, jak moc velký smysl má utrácet peníze na Game Time.

 

Tl;dr, patche v Legionu dávaly smysl, všechny souvisely s tím, co se na Azerothu dělo. Patche v Battle for Azeroth buď přináší něco, o co se nikdo neprosil, vydávají je hodně pozdě nebo tláskají všechno dohromady, jako když pejsek a kočička pekli dort. Omluvte mě, jdu si ve vodě rozmíchat jedlou sodu.

 

Příběh

Víte, že jedlá soda neboli bikarbonát sodný pomáhá na zklidnění žaludku? Jestli jste stejně rozhořčeni nad stavem hry, snad jsem vám dala tímto článkem alespoň jednu užitečnou radu. Zbytek je bohužel jen můj brekot, abych své psychické rozpoložení vyřvala do světa. Před nedávnem jsem viděla takovou hezkou anketu na Facebooku, která se ptala: "Co je nejpovedenější troll od Blizzardu?" Víte, co to vyhrálo? A pro co jsem hlasovala? "Vodit komunitu za nos, že Teldrassil nezapálila Sylvanas a že je kolem toho zajímavější příběh". Tohle byl buď ultimátní fail nebo nechutně promyšlený marketingový tah, jak uměle zatáhnout komunitu zpět do příběhu, pak jim podkopnout nohy a plivnout jim do obličeje. "Kdo si začal první? Byla to Aliance, která nejdříve napadla Lordaeron a pak na to Horda reagovala nebo naopak? Nevíte. Nebojte, bude to rozhodně zajímavý." Ha ha. Aha. Ha. Ehm. I komunita byla schopna vymyslet zajímavější teorie než Blizzard. A víš, co, Blizzarde? Víš, že už ti ani nevěřím, že Sylvanas nebude Garrosh 2.0? Udělal jsi to s Teldrassilem, tvrdil jsi nám, že to tak není, že to, že Sylvanas stojí před vypáleným Teldrassilem přece nic neznamená. Jestli jsi nás chtěl vodit za nos, mohl jsi tu Sylvanas, Nathana a Varoka vymazat. Tohle je špatný troll. Tipnu si. Pokud Sylvanas neskončí jako Garrosh 2.0 a nezabijeme ji v raidu, tak ji buď zabijeme v questové linii nebo se Sylvanas vykoupí a nakonec ji všichni budeme milovat a říkat jak byla cool a všichni jsme s ní chtěli chodit, Aliance i Horda, chlapi i dívky zároveň. Kdo by nechtěl, že?

Blizzard nám sice dal Warbringers, dal nám komiksy. Dokonce i cinematicy jako Old Soldier a Lost Honor. Ale to nestačí. Nestačí to uchlácholit hráče, kteří hru nehrají, protože není obsah a příběh už za nic nestojí.

 

Shrnutí

Legion stál Blizzard hromadu peněz, ale dal nám tím najevo, že nás poslouchá a na hře mu stále záleží. Navnadil nás, že takový může být i Battle for Azeroth. Smutným faktem je, že nová expanze se dost blíží Warlords of Draenor. A netuším, co je horší. Mít více patchů s obsahem, který hráči nechtějí a nebaví je anebo jeden jediný větší patch s novou zónou a raidem a pak už nic. Myslím, že to první je horší. Raději budu vědět, že ve hře nic není a počítat s tím, než se zalogovat do hry v den nového patche a zjistit, že stejně nebylo přidáno nic, co by mě zajímalo. 

 

Nejlepší bude přetlumočit to, co jsem napsala do komentáře na Facebooku pod jedno hezké meme od Bellatrix. Levelování a questy byly skvělé. Takhle dobré vyprávění Blizzard dlouho neměl. Hudba je naprosto úžasná. Ovšem endgame... Endgame není tragický. On tam není. Není tam obsah, připomíná to WoD, akorát bez Garrisony a s World Questy, které jsou o ničem a nemají ani odměny, které by člověka motivovaly je dělat. Když si připomenu Legion, člověk měl chuť World Questy dělat, ale tady mě reputace nemotivují. Na kontinent opoziční frakce se mi nechce. War Campaign je o ničem. Dungy a raidy odmítám dokola chodit jen abych měla co dělat. Jediné, o čem přemýšlím a co by mi dodalo chuť se přihlásit znovu do hry, je asi založení nové postavy a projít si příběhy znovu. Battle for Azeroth jsem hrála od začátku, ale logovala jsem se do hry čím dál méně a minimálně měsíc dozadu jsem zrušila subscribe. Víte, že Blizzard se už ani nezajímá, proč ho hráč ruší? Už se nezajímají, co by mohli zlepšit a proč jim hráči odchází, už je jim to jedno. Nějak jsem tušila, že Battle for Azeroth bude mít nedostatečný obsah, ale nečekala jsem, že hra vyjde v takovém stavu. Legion mě bavil od začátku do konce, přestávky jsem měla vážně chvilkové. Jsou tací, které datadisk baví, já mezi ně bohužel nepatřím a jsem ráda, že jsem s levelováním nespěchala. Je to totiž to jediné, co je na hře dobré. Beta for Azeroth je datadisk vydaný v katastrofálním stavu, s příšerným Azerite systémem, nevyvážeností povolání a s hodně základním end game obsahem. A pokud se jedná o Warfronts, Island Expeditions a další vychytávky, ty prostě nestačí a nejsou zábavné. Pokud datadisk není schopen zabavit alespoň do prvního patche, oproti Legionu je to vážně smutné. Možná je Beta for Azeroth něčím jako byl Warlords of Draenor: přípravou k něčemu většímu a velkolepějšímu. A bude lepší, když se tak opravdu stane. Blizzard ztratil hromadu hráčů a díky Legionu je přivedl zpět: "Hej, umíme vás poslouchat, vidíte? Všechno je ok, pojďte zpátky." Něco jako když majznete svou kočku přes čenich a pak ji lákáte zpátky na pamlsek. Zklamat jednou je jedna věc. Zklamat podruhé, i když jste tvrdili, že jste se poučili, to je věc druhá. A důvěra už se získává zpět těžko. Kočka už zpátky přijít nemusí.

Blizzard slíbil, že se do budoucna poučí. A asi i poučil co se týče rychlejšího vydávání obsahu (WoD se neopakuje, ale za cenu mizerného obsahu a myšmaše). Ale přestal naslouchat. Odpojil se od hráčské základny, přestal nám rozumět. A co je horší, začíná vycházet na povrch, jaká nálada v Blizzardu panuje. Zaměstnanci berou mizerné peníze a aby si mohli dovolit rodinu, musí z firmy odejít. Když byl oznámen prodej charitativního peta, spousta lidí rýpala v komentářích do Blizzardu: "Nechcete ty peníze přispět spíš svým zaměstnancům? Vypadá to, že je potřebují víc." Na BlizzConu byl oznámen nový hrdina do Heroes of the Storm a také slibované HGC jen aby nám Blizzard v pátek mezi řádky a vzletnými termíny oznámil, že hru odstřelí, aby to měla rychle za sebou. A pak tu máme Diablo Immortal, které si žádá čínský trh a čím dál větší poptávka po mobilních hrách. Spousta týmů v Blizzardu byla přesunuta na vývoj dalších mobilních her. Můžeme jen hádat, kolik dalších vývojářů z dalších herních týmů bude ještě přesunuto. Heroes of the Storm už přesunuti byli. Kdo bude další? Navíc podle nového ředitele Blizzardu společnost vyvíjí nejvíce titulů v historii a má před sebou slibnou budoucnost. Ale já se ptám: jakou budoucnost? Blizzard jsem milovala, protože se odlišoval. Málokdy vydal hru, která byla nedokončená. Hearthstone okamžitě získal obrovskou základnů hráčů po celém světě, hráli ji i lidé, kteří jinou Blizzard hru ani neznali. HotS možná nesesadil giganty jako League of Legends nebo Dotu, ale byl zábavnou hrou. O Overwatchi jsem tvrdila, že ho nikdo nebude hrát. A podívejte se, kolik má hráčů. Starcraft je národním e-sportem v Jižní Korei a to mluví samo o sobě, ale též už zemřel. WoW definovalo svůj žánr, Diablo také. Jenomže finanční ředitelka, která byla z Activisionu převelena do Blizzardu, přišla za vývojáři a řekla: "Vývoj vašich her stojí hromadu peněz a času. Začněte šetřit." A tak není divu, že se Blizzard přepnul z módu "Radši pomalu a kvalitně" na "Hlavně rychle a ušetřit prachy". Jestli se Blizzard chce stát herní společností s generickými hrami, které se nebudou odlišovat od ostatních titulů a nikdo už si nikdy neřekne: "Jo, tohle je Blizzard, má to jejich rukopis," mají k tomu v tom případě velmi dobře nakročeno. Blizzarde (pardon, Activision Blizzarde), doufám, že si ty peníze z generických mobilních her pěkně užiješ, až odstřelíš zbytek her, které jsme měli rádi. Ten, kdo rozhodoval o spojení Activision a Blizzardu, by měl být pověšen za koule do průvanu a lynčován do bezvědomí pro výstrahu. WoW nehraji. Ostatní hry jsem odinstalovala. Blizzard mě svým přístupem ke hrám a fandům natolik znechutil, že už je odmítám podporovat. Počkám si na WoW Classic, vyzkouším to. A pak se rozhodnu. Ani remaster Warcraftu III nebudu kupovat. Současný stav hry i chování Blizzardu mě znechutilo natolik, že jsem položila funkci šéfredaktorky. Proto jste dlouho ode mě neviděli žádný článek. Jen jsem to teprve teď napsala oficiálně. Je mi proti srsti psát o hře, která nemá dostatečný obsah a už vůbec se mi nechce psát o čemkoliv od společnosti, která ze všech svých ideálů zachovala jen jediný. Není to leností, ani něčím jiným, je to znechucením. Blizzarde, já nechci hrát hry na malé obrazovce mobilu. Já mám mobil na volání, poslech hudby a občas na čtení. Já si hru chci zahrát doma u velké obrazovky a pohodlně s myší, klávesnicí nebo na konzoli. Přijdu zpátky, až se vzpamatuješ. Zatím se měj a hodně štěstí v tom, co děláš. Třeba si odkup akcie od Activisionu zpátky, teď jsou přece levný, když tak hezky spadly, no ne?

 

A jen tak ke konci malý vtip. Víte, proč je EA nejhorší herní společností v Americe? Protože Ubisoft je v Evropě. Vypadá to, že znění tohoto vtipu asi brzy změním.


Chcete si povídat o World of Warcraft? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

djmetla 17.12.2018 20:45

Pamätám na čas, kedy sme sa stretávali v Dalarane hráči a priamo ingame chlastali. V tom datadisku (WoTLK) som spravil snáď všetko čo mi ponúkol a bol som spokojný. Vtedy som bol mladší a bral svoju postavu ako unikát. Dnes, po 8 rokoch sa spätne obhliadam a usmievam ako sme sa bavili a aké to vtedy bolo. Rád si to pripomínam levelovaním v lokáciach "kde som začínal". Dnes tu je moderné WoW, ktoré som hral v podstate z vytrvalosti. (momentálne na to nemám čas). Môj názor je ten, že celé to začalo ísť do sračiek v momente keď zrušili talent stromy. Spravili z tej hry jednoduchú kokotinu, ktorú malo vedieť ovládať a rozumieť jej širší okruh zákazníkov. RIP WoW. Každopádne, som odolal naklikal posraných 6 (či koľko) talentov a tupo mačkal rotáciu bez ducha bez úžasu. Stále som tu mal expenie, krajiny a rôzne zaujímavé úlohy. Vďaka bohu že tento content je stále SUPER a robia to dobre! No dnes je tak debilne jednoduché vyexpit od 1 do 120 až mi je do plaču.

Prečo to potom hrať? Ja osobne som to hral kôli spomienkam a kôli tomu že vo WoW sa inak odreagujem ako napr. pri CSGO. No opakovať dokola každý reset to isté na mňa nieje.

WoW navždy ostane v mojom srdci ako miesto kde som spoznal kamarátov, priateľku a teda matku mojej dcéry. Dala mi mnoho spomienok a úžasných chvíľ. No už neočakávam že budúcnosť prinesie niečo podobné.

Osobne si myslím, že noptrvá dlho, a WoW sa stane free to play.

Programátor WoWfan.cz

FIFAV 17.12.2018 21:14

Takže naklikat podle wowheadu 71 talentů byl prostě skill, který definoval hru ? Teď jich klikáme podle wowheadu 7, takže to zaberu míň času jinak je to stejný..

Elanthus 17.12.2018 21:24

@FIFAV

Lockdaar 17.12.2018 21:45

@FIFAV většinou se to tenkrát klikalo hodně podle lidí z Ensidie, Paragonu a dalších top guild, skoro každej warr tank běhal ve stejných talentech jako třeba Kungen. Pamatuju si, že někdy ke konci BC dokonce několik guild na mým serveru kontrolovalo při podávání přihlášek do guildy, jaký máte tálenty, respektive jestli máte naklikaný ten nejlepší možný build pro vaší classu a spec. Na tohle lidi asi už nějak zapomněli, jak tenkrát ty talenty většinou "fungovaly"...

FIFAV 17.12.2018 21:54

@Lockdaar vždyť to tak ale pořád funguje, když se nám někdo hlásí do guildy, tak se podíváme na talenty, staty, logy atd. a na bose si klikáš talenty taky podle top lidí, kteří to zabili před tebou

Walther 17.12.2018 21:54

Talenty v této podobě mi také chybí, avšak Blizzard je naprosto nedokázal vybalancovat. V každém buildu byly must have nebo naopak naprosto zbytečné talenty. Příkladem budiž hunter; každý měl na Wotlk natalentovaný Aimed Shot, naopak v survival byl spell Counterattack, jenž byl naprosto k ničemu.

U talentů Shadow Priesta nebylo vůbec nic ke zkažení. Jeden build obsloužil perfektně PvP i PvE. Ale opět; u Survival Huntera jsem nikdy nedokázal naklikat build, se kterým bych byl stoprocentně spokojen.

Lockdaar 17.12.2018 22:10

@FIFAV to se přiznám že nevím, jak to dneska u guild funguje tohle, jestli to je tímhle stylem jako předtím, jelikož guildovně už nějakou dobu neraiduji. Jen jsem nějak nedokázal pořádně přijít na to, co vlastně bylo tak skvělýho na těch desítkách talent pointů, který vám dávali sice pravda naprostou možnost naklikání si je podle sebe, když se to stejnak jelo ve většině případů stylem ctrl-c + ctrl-v podle top guild, který to měli zmáknutý podle nejlepšího možného vzorce, abyste točili co možno nejlepší dps/dmg?

pendou 18.12.2018 14:00

@Lockdaar
Dobře pro TOP hráče to možná bylo kopírování, ale pro mně co jsem měl svou postavu a každý bod ve, kterém jsem chtěl být lepší jsem si dal kam jsem chtěl. Zlepšit cast fireballu ? Jasně ! jdu do toho a tohle mně bavilo, že jsem vyvíjel svou postavu a díval jsem se na různé staty a hledal podle toho itemy a vše jsem si upravoval. Tohle mně na tom bavilo. Teďka jsi talent na fire a z ničeho nic se naučíš spell ? No spíš ta filozofie se dost změnila, ale ta co byla dřív mně teda bavila víc a ano dobře chápu, když jsi TOP hráč a jdeš na raid zkopíruj si co chceš, ale já to dělal podle sebe a hru jsem si stejně užíval a raidoval jsem

Lockdaar 18.12.2018 18:22

@pendou Chápu, ale to jsi pak dělal nejspíš hovno dps/dmg, pokud jsi si talenty dával kam jsi chtěl a nejel jsi podle danýho buildu, který ti umožňoval dávat co možná největší dps/dmg za tvou classu/specializaci - to jsi pak v tom raidu asi moc dlouho nepobyl, když si všimli tvýho dps/dmg ne? =)

djmetla 18.12.2018 19:22

@Lockdaar ale veď ta hra nieje len o DMG / DPS. ´To robilo tie postavy unikátne. Nie všetci išli primárne raidy/dungeony.

Nebol Orc Hunter ako Orc Hunter a pokiaľ si nekopíroval talenty by Black Division alebo Wowhead, bola omnoho menšia šanca že narazíš na človeka s rovnakým talent tree.

Dnes je unikát keď nájdeš jedného, čo má jeden talent inak....

Programátor WoWfan.cz

Lockdaar 18.12.2018 21:38

@djmetla to sice není ale upřímně, když se člověk věnoval PvE, tak valná většina lidí ty talenty od těch top guild prostě kopírovala, u PvP to bylo obdobné... nikdy jsem moc nepochopil smysl toho mít ty talenty jinak než podle toho nejlepšího možného buildu pro PvE/PvP, když vás to pak znevýhodňovalo oproti těm, který měli naklikaný ten nejlepší build. Je sice hezký, že jste měli třeba unikátní talenty poskládaný podle sebe ale k čemu vám to vlastně bylo, když měl ten druhej proti vám lepší/silnější a byl tudíž ve výhodě?

kritik 17.12.2018 19:32

Pro ty, kteri tvrdi ze se Esperanta to hrala malo a tak nema pravo to hodnotit, tenhle typek : https://www.youtube.com/watch?v=11M9CCNGNNw to hral asi vic hodin nez kdokoliv z nas a jeho hodnoceni je hodne podobny, skoro pod vsechno co rika bych se podepsal.

Elanthus 17.12.2018 19:36

To nemá očividně smysl pane ... tady si lidi kritiku stejně nepřipustí a jejich modle (activisionu) by nejspíš nejradši vystavili pomník.

Therael 17.12.2018 19:03

Jako by jsi mi viděla do hlavy, přesně má slova a plně s tebou souhlasím, je to hrůza. Už to není co to bejvávalo. Jde to opravdu vidět i na dalších hrách Blizzardu, např. Diablo 3, prostě hrůza děs. Blizzard má svoje zlatá léta už dávno pryč, až Wolcen přejde do finální verze, hráči Diabla zapomenou, že nějaké Diablo 3 někdy existovalo.

Elanthus 17.12.2018 19:10

Naděje umírá poslední. Na ohlášení WoW restartu jsem čekal dobrejch šest let, tenkrát se mi lidi smáli, že jsem naivní hlupák a ty doby se nevrátí. No a v léte je tu Classic...
Neříkám, že to bude ideální nebo stejný, ale je to krok správnym směrem a třeba nějaká marketingová krysa procitne a uvědomí si, že je tu i jiná skupina než nooby casual a tryhard skupina.

Lockdaar 17.12.2018 19:17

@Elanthus jenže problém je ten, že těch "noobů a casualů" je víc než těch hardcore hráčů... Koho bys obsloužil raději - třeba 20ti členou skupinu, která ti zaplatí víc, nebo raději 5ti člennou, která ti zaplatí logicky míň?

Elanthus 17.12.2018 19:20

@Lockdaar Kde je psáno nebo řečeno, že nemůžou bejt obsloužený všechny skupiny? K čertu neni snad tohle primární cíl jakýhokoliv podniku? V restauraci si taky nemůžeš dovolit neobsloužit roma nebo černocha, společnosti nabízející počítačovou techniku cílí na všechny skupiny, i ta podomní hnida ti tluče na barák a vnucuje plyn kterej na chalupě s brutarem nikdy nepoužiješ .
Blizzard jako společnost s takovym renomé by si tohle měla uvědomit a cílit na náš všechny. Silně pochybuju, že na to zrovna oni nemaj

Morderon 17.12.2018 19:25

@Elanthus Reducto ad absurdum. Tvuj nazor tedy je, ze veganske restaurace by mely mit nabidku i pro milovniky stejku. Ze vsichni by meli mit, chteli mit umet a delat vse pro vsechny. Nedokazes se na problem divat komplexne a zatvrzele hajis svuj vepmi omezeny uhel pohledu. Smysl teto diskuze ti unika, diky cemuz se tocis v zacarovanem kruhu a nechapes ani abaurditu svych vlastni argumentu. Toto neber jako urazku, spis jako vyzvu do budoucna v cem se zlepsit.

Elanthus 17.12.2018 19:30

@Morderon A vidim že jsi nasadil těžkej kalibr pane profesore. Dobře... co si vytáhnout hlavu ze zadku a použít selskej rozum místo těhle noblesních slovíček?
Jestli mně uniká podstata věci a točim se v kruhu co potom děláš ty? Obhajuješ dokola společnost na kterou tu posledních pár let padá jeden hnůj za druhym a z chyb se nepoučí. Neustále obhajovat něco co je chybný nedává smysl a jestli je názor "můžem uspokojit celou komunitu" absurdní potom je mi tě líto, že cílíš sobecky jen na údajnou majoritu, který mi se dopátrat nemůžeme díky absenci čísel

Lockdaar 17.12.2018 19:35

@Elanthus pokud sis nevšiml, tak on zrovna BfA nijak neobhajuje, jen říká pravdu, že holt není možné, aby Blizzard potěšil/obsloužil úplně všechny, což někteří z nás víme už hezkých pár let... vždycky bude pro firmu primárním cílem mířit na tu početnější skupinu a té hlavně vyhovět, takhle to v reálném životě funguje.

Elanthus 17.12.2018 19:38

@Lockdaar říká pravdu? A jak jsi na to zase přišel? .... další zatvrzelej moula co tu hlásá jedinou pravou víru Ty se jdi radši zahrabat s těma svejma závěrama

Morderon 17.12.2018 19:44

@Elanthus Pan Elanthus právě vyprázdnil svou zásobu" argumentů" a uchýlil se k vulgarizmům a osobním invektivám, čímž jakákoli diskuze s ním ztrácí smysl. Podstatu kritiky článku nepochopil a zbývá tak jen doufat, že základy kritického čtení a argumentace si osvojí během následujících let. Musím dodat, že mi značně připomíná mě samého z před 10 let. Naděje tak bezpochyby existuje.

Elanthus 17.12.2018 19:48

@Morderon a Pan Morderon očividně musel dát stranou svoje perfektní znalosti z oblasti humanistický studií a latiny a uchýlit se k osobním urážkám. Podstatu obrany Esperanty a dalších kritiků nepochopil a zbývá jen doufat, že základy selskýho rozumu si časem osvojí. Musím dodat, že mi značně připomíná synovce, taky podobnej rozumbrada, kterýmu ještě nezmutoval hlas, ale už teď ví co je pro svět a pro nás všechny nejlepší. Naděje tak bezpochyby neexistuje

kritik 17.12.2018 17:12

Ono by se ukazalo kdo ma pravdu, kdyby se blizzard nebal zverejnit cisla subu, jenze to neudela protoze by to bylo tak trapny ze by se tim poskodil jeste vic, je potreba udrzet nejakej PR image. Hra ktera mela kdysi 12,5 milionu hraci ma ted kolik ? 3 miliony ? 2 miliony ? nevime presne, co ale vime ze timto stylem to bude jeste min. Jestli 10 milionu prestane hrat a 2 zustanou, tezko muzete rikat tem 10ti ze oni jsou hloupy ze wowko je uzasny a ze vi to vite nejlip. To je jako hodnoceni filmu na imdb treba, ne vsichni se shodnou, nekdo da vyssi hodnoceni nekdo nizsi. Ale prumerny cislo uz vypovida hodne a filmy co maj vysoky hodnoceni jsou opravdu kvalitni i kdyz se treba 10% lidi nelibi.

U wowka neni zadny takovyhle hodnoceni, jediny jak to lze merit je pocet subu a to blizz odmita zverejnit, ale pomoci stranek jako wowprogress se stejne nakonec zjisti kolik charu zhruba loguje, pravda stejne vyjde najevo. Kdybyste bfa podle tohoto hodnotili tak je to opet nejhorsi datadisk ze vsech. Nevim jak to chcete jinak objektivne hodnotit, kdyz udelate nejakou anketu na ofic blizz stankach BFA bude opet nejhorsi. nebo zkuste vymyslet jiny zpusob jak to hodnotit, cekam na navrhy ..

Morderon 17.12.2018 17:21

Opět si dovolím menší parafrázi. Do kin dnes chodí podstatně méně lidí než dříve. Jednotlivá kina návštěvnost nezveřejňují, ale kdyby to udělala, jednoznačně by to byl důkaz, že lidé dnes filmy sledují podstatně méně než před 20 lety. Samozřejmě je tato kauzalita nesmyslná stejně jako srovnávat čísla WoW z nynějška a před 10 lety... I Legion se pohyboval na méně než polovině čísel WotLKu a nemohu z toho odvodit, že byl horší. Zkrátka, počet hráčů není jediným ukazatelem úspěchu/neúspěchu expanze.

FIFAV 17.12.2018 17:22

Tak počet subů bude pořád nečekaně klesat, protože Wowka se od jeho počátku drží stále +- stejná komunita lidí, z nichž plno to plno po letech přestalo bavit, zestárli, takže řeší jiné věci. Nováčků je stále méně, poud nějací jsou. A nalákat současnou mládež na Wowko je těžší a těžší, protože letí hry jako Fortnite, LoL a ne MMOčka..

Joe 17.12.2018 17:23

Docela by mě zajímalo kdes vzal ty tvoje čísla, ale určitě pár tisíc brečících lidí (kdo ví jestli vůbec tolik) je docela velký prd oproti miliónům co wow aktivně hrajou a baví je bfa

kritik 17.12.2018 17:26

@Morderon

Ano do kin chodi mene lidi nez pred dvaceti lety, protoze je dnes mnohem vic moznosti jak film sledovat jinak nez v kine a ti co film hodnoti nejsou jenom ti co byli v kine, takze na vysledky cislo to nema zadny vliv, kdyzto wowko jde hrat porad jenom jednim zpusobem tak je to cislo relevatni naorzdil od kin.

kritik 17.12.2018 17:31

@Joe

Oficialni cisla ktery zevernil sam blizzard, je tech 12,5 milionu ve wotlk. A pocet prodanych kusu BFA prvni den (3,4 milionu) kolik presne hraje lidi ted blizzard nerika, ale pomoci ruznych stranek ktery sledujou aktivity servrů se lze dopatrat pribliznyho cisla.

Perzeus 1 17.12.2018 17:31

Ach boze jak muzes rict ze tehdy mela 12 mil a ted 2 vsak je kazdemu jadne ze pocet hracu je mensi nez kdysi a jestli je bfa nejhorsi datadisk je 5 mesicich trochu brzo ne takova hodnoceni se davaj na konci bych rekl jesnoduse nekomu se bude libit nekomu ne tod vse a za me by tento clanek mel vyjit max na konci datace a ne ted omlouvam se redaktorce ale je to tak jen se tu budou lidi hadat kuli necemu x
Co neni u konce blizzkon se proste nepovedl podle predstav hracu to byla chyba asi nejvetsi nez nake bfa ktere teprve je na zacatku a cisla jsou vzdy na houpačce

Morderon 17.12.2018 17:38

@kritik Evidetně jsi parafrázi nepochopil. Existuje více her, komunita se mění, v kurzu jsou jiné hry než MMORPG, které strádají jako žánr, ne pouze WoW.

Svět se mění, vždy se měnil a bylo by naivní si myslet, že WoW komunita je stále stejná. Počet hráčů kolísá časem a sestupnou tendenci má již od Cata a nadále mít bude. Nicméně kvalita kontentu není jedinou proměnnou. To snad chápe každý...Nebo také ne.

kritik 17.12.2018 17:48

@Morderon

Jak jsem rekl tak navrhni jiny zpusob jak to merit jestli cisla subu jsou neobjetivni. Ted jsme totiz v situaci ze blizzard si muze dovolit vydat sebehorsi datadisk a vlastne ho to nemuze nijak poskodit jestli cisla subu nehrajou roli. Cilem je aby Blizzard tak spatny datadisky nevydaval jako wod a BFA, Jak toho maj hraci asi dosahnout ? moc moznosti neni.

Morderon 17.12.2018 18:02

@kritik Stale nepochopil. Takovy system neexistuuje, ale budiz, zustanme u tve logiky. Nejvetsiho poctu dosahl pocet hracu zacatkem cata. Dle tve logiky by tak nejlepsim datadiskem byl cata nasledovany wotlkem, tbc, mopkem, vanillou. Dalsi cisla blizz nezverejnil. Uz chapes, v cem a proc tve meritko selhava?

Hromovapest 17.12.2018 18:25

Takovýhle bečících partiček na klesající hráče a bla bla bla...to tu frčí už spousty let.
Přesto wowko frčí dál.
Až se Blizzardu nevyplatí ve wow pokračovat oznámí to sami. A co mám přátelé v Kanadě.Nic podobného ani zdaleka wowku nehrozí.Pořád na něm vydělávájí.Jenom co jim jde ze shopu .Jen z EU jsou to ticíce Eur.Za mounty a tokeny.

Elanthus 17.12.2018 18:52

@Morderon Stačí že neposkytujou údaje. To je pro mě osobně dostatečnej důvod věřit, že věci nešlapou tak jak se všeobecně tvrdí.
Zakrejvat pravdu, ať je jakákoliv, mlčením je prostě svinstvo. Názor "nám do toho nic není, je to jejich společnost" neuznávám, to je prostě a jednoduše zavírání očí před něčim co má bejt veřejný ať víme na čem teda jsme... Ostatně ta společnost by se nedostala tak daleko nebejt nás platících volů, co u toho oxidujou xx let.

Krom toho Esperanta tu sklidila docela dost kritiky a palců dolů od samejch white knightů a rádoby defenderů současnýho stavu. Proč ne.. asi na to máte právo stejně jako má ona právo na poslední naštvanej výkřik hráče co tu gamesku cáluje deset let a táhne tenhle sranda web. Osobně s ní souhlasim jako další jiný tady.

Lockdaar 17.12.2018 19:10

@Elanthus nemyslím si, že jsou nějak povinni hlásit aktuální stav platících hráčů - ostatně kdo jiný kdy tak dlouho zveřejňoval čísla jako právě Blizzard? Na žádnou jinou společnost si momentálně nevzpomínám. Nebo ty potřebuješ ty čísla nutně znát, aby ses podle toho rozhodl jestli tu hru budeš a hrát (když to bude hrát třeba hodně lidí) a nebudeš se rozhodovat podle toho, jestli tě vlastně ta hra vůbec baví?...

Elanthus 17.12.2018 19:14

@Lockdaar Hehe nevkládej mi tady nějaký myšlenky o kterejch zbla nemluvim . To je klasickej postup dnešních WoW hráčů .... Říkám a za tim si stojim, že komunita lidí má právo znát skutečnost. Jestli tady někdo má potřebu utajovat něco co před lety normálně zveřejňoval a záhy je to skrytý, tak je tu něco za co se očividně stydí a nechtěj aby to svět viděl.

Morderon 17.12.2018 19:18

@Elanthus Problem tveho komentare je stejny jako u autorky, je zcela jednostranny a hlavne tvorite zavery bez dostatecnycj znalosti a co hur, minimalne ty si ani nedokazes uvedomit. Pocet hracu je interni zalezitosti Blizzu a nikdo z verejnosti nema pravo pozadovat jeji zverejneni. Ano, take bych byl radsi, kdyby se o cisla podelili, nicmene tvrdit, ze zakryvaji pravdu? Absurdni. Mam snad ja pravo znat tvou velikost bot?

My platici volove mame pravo kdykoli prestat platit. Nikdo te nemuze nutit hrat, stejne jako ty nemas pravo nutit Blizz sdelovat interni informace.

Znovu opakovat, ze se stav hry nejsu spokojen, je zbytecne. Pokud jsi doted nepochopil, ze lide nehaji soucasny stav, ale zaroven nesouhlasi s prehnanou a neobjektivni kritikou autoriku, nikoli s kritikou samotnou, uz to nepochopos nejspis nikdy.

Autorka a jeji sympatizanti maji pravo vyjadrit svuj nazor a kritiku. Nicmene i nesouhlasici maji pravo tehoz. Kritika vsak musi byt podlozena a objektivni dle beznych kriterii, coz ovsem v pripade tvych a autorcinych prispevku neni spleno
Lze samozrejme argumentovat, ze ani me nejsou obejktivni a ze i pravidla jsou subjeltivni zalezitost, nicmene to uz je otazkou komunity, jak se k tomu postavi. Mne se zatim jevi vase strana v mensine...

Elanthus 17.12.2018 19:25

@Morderon Vidíš pane profesore a to je přesně ten problém ... bez urážky ty a tobě podobný pořád opakujete jednu a tu samou věc, že na to nemáme právo. Po dekádě placení si myslim, že mám právo tuhle, jak říkáš interní věc vidět, ostatně tu byla léta vidět.
Krom toho ty říkáš, že se ti jevíme jako menšina. Mně a spoustě jinejm tohle přijde zcestný jak jsem psal níž. Ty vidíš do budoucnosti? Ty víš co se skutečně děje nebo jaký jsou čísla, jaký jsou výsledky, jaká je popularita? Skrz nekonečný vlákna na blizzforu se toho nedohledáme.
Proto pořád tvrdim... počkejme si půl roku a pak si tu budem házet sračky do tváří kdo měl či neměl pravdu. Možná budete překvapený, možná budu překvapenej já

Morderon 17.12.2018 19:32

@Elanthus Pri zakladani uctu jsi souhlasil se svymi pravy a povinnostmi uzivatele. Prosim, ukaz mi kde jenvymezeno tve pravo ci povinnost Blizzu zverejnovat tento typ informaci?

Ze jsi dlouhodovym uzivatelem produktu ti nezaklada zadne pravo na nadstadardni peci, pokud k tomu neni svolna protistrana.

Do budoucna nevidim, steine jako ty ne. K vyvoji BfA jsem spis skepticky a bojim se, se soucasne problemy se spise prohloubi. Nicmene i presto je predcasne jiz nyni expanzi odespsat. Ostatne co si dnes lide pamatuji z mopka? Isle of Thunder a TI. Patche 5.2 a 5.3, pokid se nemylim...

Elanthus 17.12.2018 19:41

@Morderon Jedna věc je donekonečna vyzdvihovat fakt, že jsi souhlasil s nějakejma podmínkama, druhá věc je nedostatečná transparentnost ze strany dodavatele produktu. Jestli já nemám právo znát fakta a co se vlastně jede, proč bych se měl cejtit bejt vázanej touhle snůškou právnickejch řečí?
To si o to víc s radostí kopnu a budu ta údajná hlasitá menšina

Morderon 17.12.2018 19:49

@Elanthus Takže pokud ti soused neřekne, kde koupil tak hezké ozdoby, začneš o něm rozhlašovat, že vykrádá sámošky? Takhle absurdní komentář jsem nečetl dlouhé týdny.
"Když mi nesnížíte úrok, tak já vám už nezaplatím nic." Zkus tuto logiku v bance, dotáhneš to hodně daleko.

Elanthus 17.12.2018 19:54

@Morderon A co si uvědomit fakt, že se bavíme o hře a ne o věcech úzce se dotýkající osobní život co by mohli eliminovat ten hezkej, spokojenej život v naší krásný zemičce?
Jestli máš potřebu tady dávat dohromady tuhle logiku, tak jsi ještě větší blb než jsem čekal

twice 18.12.2018 13:07

@Elanthus Pro blbého, každý blbý.. hold se ti snažil vysvětlit tvou pokulhávající logiku na něčem co je bližší tvému uvažování, no netrefil se.
Každopádně tvého práva na údaje (jakkékoliv) se drž jak klíště, dlouho jsem se tak nepobavil.

Reeki 17.12.2018 17:09

Jen si tady pobrečte, jak je wowko špatné, hru jste dobrovolně z nějakého důvodu přestali hrát ok, je to vaše volba, ale hlavně nechtějte po hrající komunitě, aby vás litovala, mi je to úplně fuk, hra mi vyhovuje a přináší stále dost zábavy na to, abych ji hrál, to jako váš brekot, mi má navodit pocit toho, abych přestal ??? nějak tomu nerozumím. Navíc o konci wowka a podobných brekotech o špatných datačích jsou u každé předešlé expanze tuny, ano bereme na vědomí přestali jste hrát, tak děkujeme odejděte a nekazte hru těm, kteří chtějí dále pokračovat.

Hromovapest 17.12.2018 18:26

Moc pěkně napsáno.
Snažej se vnutit ostatním svou tristně frustrující můru.
Píšu pořád....smažte to a věnujte se RL. :-)

twice 18.12.2018 13:10

@Hromovapest Nevidím že by tu někdo něco vnucoval, ono stačí nebýt hned dotčený názorem který se neshoduje s tvým a vše jede vesele dál.

Oisin 17.12.2018 14:51

Co k tomu dodat. Článek to přesně vystihnul. Díky BFA jsem přestal hrát WoW i já. Osoba, která nedá dopustit na How i met your mother a LOST. Jsem znechucený. Začal jsem hrát od Warcraftu 2,3, potom wowko (víc než 10 let to byla jediná hra v mém PC) a to, co předvádí Blizzard je už prostě moc. Proč bych měl hrát hru, cpát do ní peníze a čas pro farmení AP, když ho na konci odstraní? Ne díky, artefakt weapon mi stačil.
Nebudu si kupovat lišku s křídly ze storu, k čemu? Nebudu jim cpát další peníze. Počítal jsem, kolik jsem za ty roky do wow vrazil a vychází mi to okolo 240 000 Kč (gametime, race change, peti, sběratelky atd)
Potom ten clusterfuck jménem Diablo mobile! Na Blizzconu. Jako vrchol večera! A teď ještě, že de facto ukončují HoTS.
Rok 2018 byla pro hry naprosto katastrofální. EA, Blizzard, Activision, Bethesda... Chtěl jsem napsat, že jediné plus na tomhle roce je Spiderman, Kingdom come, GoW a assassins creed. Ale ne. Všechny tyhle "hry" jsou ničím, v porovnání s Red Dear Redemption 2, který mi navždy změnil pohled na "hry" a herní zážitek.
Miloval jsem WoWko, miluju WoWko a proto nehodlám hrát tu hru, která je z toho teď.
S nadějí vyhlížím Classic, pokud to Activision nějak nepokazí. Do té doby sbohem.

Joe 17.12.2018 16:04

Cituju tvojí větu :"Proč bych měl hrát hru, cpát do ní peníze a čas pro farmení AP, když ho na konci odstraní?" hmm tak to potom opravdu nevim cos dělal celou tu dobu ve wowu... a neumim si ani představit co člověk s timhle názorem bude dělat ve vannile, která je tak 300x horší než bfa

Oisin 17.12.2018 16:40

Joehttps://worldofwarcraft.com/en-gb/character/drakthul/atazoth/achievements

Myslíš, že jsem toho stihnul málo? A mezi 18 postavami byl tohle můj main. farmení věcí mi nevadilo. Vadilo mi farmení AP na něco, co se na konci datadisku schová do banky.

Oisin 17.12.2018 16:47

@Joe

Edit. Doufám, že to je moje postava. Podle logů je to alt od Maarw a ten určitě není můj. NA DT jsem byl jako Tvojestará, Spectrr, Ajiira, Meduusa, a hromada dalších.

Joe 17.12.2018 16:47

@Oisin Dobrá, ale máš tam 110lvl to znamená žes ani BFA nehrál ne? a říkáš tu žes kvůli tomu ukončil wow, tak nevim, co si o tom mám vlastně myslet

Joe 17.12.2018 16:49

@Oisin
Tak ten gnome lock asi tvůj nebude teda, škoda už jsem myslel že aspoň hraješ allianci

Oisin 17.12.2018 16:49

@Joe

Xian z Bb je moje na 100%. Jediná moje 120 ve WoD

Perzeus 1 17.12.2018 16:50

Jak.muzes srovnavat red dear redemption 2 s wowkem kdyz kazda hra je jineho žánru omg je fakt ze nektere kroky ve gre neprijme kazdej ale jak jsem psal hra uz ma 14 let jsem zvedavej jestli ten tvuj red tu bude za 14 let sice je to skvela hra ve svem zanru ale je snad kazdemu jasne ze wow nemůže byt stejne jako pred 14 lety ja osobne fandim vanille ale jestli to dodrzej a zachovaj vse jak bylo mimo vzhledu ktery si hrac bude moc sam zmenit tak to bude supr a urco to bude mut nakou zakladnu hracu ale bude to dost tezke a uz vidim jak za pul roku tu budou lidi brecet jak je vse tezke a vse trva a ci se tice legionu a bfa probech se musi vyvijet a nemuze se proste drzet urcitavec dlho kor kdyz lidi jsou cim dal vice narocnejsi co se tice obsahu a rychlosti vydavani tak nevim co tu nekdo komentuje ze bfa je sracka je fakt ze nektere veci se jim neprovedli je fakt ale urco neni zlej jezli se to nekomu nezamlouva tak at to proste nehraje ale nebreci tu koluk do toho narval penez vse jednou konci a nebudu tu brecet ze jsem si to platil

Oisin 17.12.2018 16:51

@Oisin
Teda ve BFA

Oisin 17.12.2018 16:52

@Perzeus 1

V tom se pleteš. Lidi nebudou brečet, že je něco těžké. Naopak. Kvůli tomu to lidi chtějí hrát.

Morderon 17.12.2018 17:00

@Oisin Přepokládat, že komunita WoW je homogenní skupina, ve které všichni chtějí ten stejný kontent, je mimo realitu. Ostatně to je spolu s neznalostí kontentu BfA hlavním problémem celého článku.

Pokud považuješ 21k achivů za kdovíjaký úspěch, co asi mohou říkat lidé s 30k.

Hromovapest 17.12.2018 18:30

99% věcí na konci datadisku ztrácí smysl. Protože na novém scháníš lepší. O tomto přeci je ?
Na to si přišel až teď ? Však to tak jede od Vanily. Zůstali ti vždy jen mounti peti +zábavné předměty.
Já opravdu nechápu co tu brečíte. To znamená že jste celé ty roky vlastně nevěděli co jste hráli. Proberte se.a hlavně se už nevracejte

Lockdaar 17.12.2018 19:02

@Oisin Tak v tomhle se šeredně pleteš. Majoritní skupina hrající nynější WoW NECHCE, aby mělo WoW takovou obtížnost jako tenkrát. Nezvratný důkaz o tom, že tomu tak skutečně je, komunita podala na začátku vypuštění Cataclysmu, kde blizzard udělal na jejich dřívější prosby a přání HC dungeony na obtížnosti těch z BC, aby to bylo víc hardcore jak to tak hráči strašně chtěli (tzn. že bylo zase potřeba používat CC a nešlo jen slepě naběhnout do skupiny mobů a uzergovat je jako ve Wotlk). A výsledek tohohle všeho byl, že lidi začli hnedka brečet a nadávat blizzu, že je to strašně těžký a na hovno a tudíž musel po několika týdnech přijít nerf. Však kdo tenkrát hrál BC a pak Cata dungeony tak mi dá za pravdu, že to takhle bylo - tady se k obtížnostem Cata dungeonů vyjadřoval oficiálně i bývalý Ghostclawler https://worldofwarcraft.com/en-us/news/2053469/wow-dungeons-are-hard
Po téhle události jsem už přesvědčen, že obtížnost např. z BC už v dnešní době ve WoW nemůže existovat a nejspíš ani vlastně nesmí právě kvůli tomu typu té majoritní skupiny lidí, která tenkrát hrála a hraje i teď. Nebo se tu najde snad někdo, kdo věří, že lidi chtějí WoW hardcore jaké bylo tenkrát? Vraťte se zpět do reality...
To, že někde hodně/často slyšíte, čtete, jak tenhle hardcore aspekt lidem chybí, tak to neznamená to, že to chce většina - tohle je bohužel jen pár lidí, který jsou hlučný a jsou slyšet, majoritní skupina lidí hrající WoW tohle zkrátka prostě nechce. Nebo si někdo naivně myslí, že když by většina lidí chtěla, aby bylo WoW obtížnější, že by to Blizzard už dávno neudělal ale dělal by raději obsah lehký pro tu menší část lidí, která by jim logicky míň platila než ta větší část?...

Elanthus 17.12.2018 19:07

@Lockdaar Haha... fakt by mi zajímalo odkud lidi čerpaj, že to ta či ona skupina nechce nebo to či tamto nebude fungovat. V Lidlu je akce na křišťálovou kouli?
Hele však uvidíme za půl roku. Pakliže se dodrží aspoň základní koncept vanillky a uvidíme nějaký numera pak si tu můžem házet do tváří podobný argumenty.
Možná budou překvapený lidi co tvrdí, že to chcem, možná budou překvapený lidi co tvrdí, že to nechcem. Budoucnost nás rozsoudí!

Lockdaar 17.12.2018 19:12

@Elanthus podle tvého argumentu soudím, že jsi HC dungeony na BC a pak v Cataclysmu tenkrát nehrál...

Elanthus 17.12.2018 19:16

@Lockdaar Podle tvého argumentu soudííím... Ty si suď co chceš šášulo. Víš leda velký kulový a oháníš se tu nějakym statusem, že jsem to nezažil ... typickej hňup co nedokáže akceptovat názor jinejch nebo máš tak sevřenou prdel, že classic pohřbí tu vaši rádoby elitářkou, majoritní společnost?

Lockdaar 17.12.2018 19:28

@Elanthus nevím, jestli si jen hraješ na trolla nebo jsi fakt tak naivní, ale doporučuju ti otevřít oči a vrátit se ze snu do reality. Nynější skupiny, která dává přednost lehčímu obsahu oproti obtížnějšímu, se nijak nezastávám, jen říkám, že je bez debat početnější než skupina, která čeká na vanillu, to je celé...

Elanthus 17.12.2018 19:34

@Lockdaar a já se znovu ptám ty máš doma křišťálovou kouli?
Na jednu stranu mi tu podsouváš něco co jsem neřekl, pak mi tu označuješ za naivku nebo trola a sám nedokážeš byť jen na chvilku připustit možnost, že údajná současná komunita by nemusela dominovat WoWku i po spuštění Classicu.
Ti dal J. Brack slušnej brainwash co? "You think you do, but you dont"

Lockdaar 17.12.2018 19:47

@Elanthus křišťálovou kouli doma nemám, jen mám nějaký čísla - petici podepsalo něco přes 280k, což je nějakých 280k lidí, kteří by o to měli "nejspíš" zájem a řekl bych, že nynější WoW komunita je několikanásobně početnější - nevíme tedy kolikrát, ale vzhledem k tomu, že se BfA prodalo za první den nějaké 3 miliony kusů, tak usuzuji, že nějaký minimálně milion lidí mít bude a jestli umím matiku, tak nějaký milion je větší než necelých 300k... Jistě, nějaká malinkatá možnost, že by vanilla nějakým zázrakem převýšila počet lidí na nynějším WoW tu možná je, ale upřímně někdo tomu vážně věří?...

Elanthus 17.12.2018 19:52

@Lockdaar Musim zatleskat tvejm matematickejm znalostem. Klobouček to každopádně.. bohužel jaksi tady srovnáváš hrušky a jablka. Na jednu stranu vycházíš z obyčejnýho flexování blizzardu, kterej vydal oficiální prohlášení kolik prodal kopií datadisku a na jednu stranu tu předhazuješ neoficiální petici, kterou si seskládala komunita z jednoho free serveru . Takže na jedný straně mega společnost co prodala 3 miliony a na druhou stranu komunita z free serveru na kterym hrálo ve špičce 13 tisíc lidí, jestli se nepletu, co sesbírala 300k... Jestli tohle neni úspěch jak sviň tak nevim co ...

Lockdaar 17.12.2018 19:57

@Elanthus Nikdo neříká, že to úspěch nebyl, jen ten počet zkrátka pořád nepřevyšuje početnost lidí dnešního WoW, což ty prostě z nějakého mě neznámého důvodu nedokážeš/odmítáš pochopit. Dál už tě krmit nebudu, abys nepraskl...

Elanthus 17.12.2018 20:05

@Lockdaar Ale to mi jen nakrm ... oběd jsem ještě neměl, natož večeři ..
Máš pravdu, ale to zkrátka nevylučuje fakt, že 300tisíc podpisů posbíraných na základě jedný "kampaně" (jestli se to tak vůbec dá nazvat) obyčejnýho free serveru je něco s čim je třeba počítat. A pleteš se v jedný věci =)... ja dokážu uznat že to bude fail, to TY nedokážeš uznat, že se můžeš plést ... Vejš jsem napsal "Možná budou překvapený lidi co tvrdí, že to chcem, možná budou překvapený lidi co tvrdí, že to nechcem. Budoucnost nás rozsoudí! "
Já jsem ochotnej přiznat chybu, ALE až to vyjde a budeme mít z čeho usuzovat . Do tý doby tady nemá nikdo právo 100% tvrdit, že to bude tak či onak ;¨)

Zara 17.12.2018 13:24

Ahoj,

nikdy som necítila potrebu sa vyjadriť, ale tentokrát mi to nedá. (nachystajte si kamene)
Bohužiaľ človek je tvor nespokojný a na jednu stranu je to vlastnosť celkom potrebná, lebo
práve nespokojnosť je to, čo nás posúva vpred a núti veci vylepšovať, ale na druhú stranu...
Som hráč samotár, bohužiaľ nenašla sa parta na dungy, ktorá by tolerovala moju neschopnosť
dodržiavať taktiky, moje večné padanie a umieranie, strácanie sa a neschopnosť vrátiť sa od spirita, každá žiadosť o radu vrámci guildy skončil odporučením na wowhead, takže k čomu guilda...môj pc, sa radí niekde medzi PMD 81 a PP 06, a hrdo sa hlási medzi starožitnosti a väčšinu času v hre strávim lagovaním cez Dalaran a podobne...ale aj tak, musím za seba konštatovať, že v hre bolo dosť obsahu na to aby som sa nenudila, možno je to tým, že popri práci,
rodine a iných veciach som vyšetrila na hranie pár hodín týždenne....verím, že keby som za pc sedela 10 hodín denne 7 dní v týždni, môj názor by bol iný. (čím nechcem naznačiť, že to niekto tak robí a potom sa nudí).
Blizzard je stále len a len firma...a neviem, akým spôsobom dokážu "ulahodiť" viac ako 5 mega hráčom, len čo sa týka wow...vždy sa nájde niekto nespokojný, poznáme to, urobím to zelené, časť ľudí to chce modré, tak ich vypočujem a urobím to modré, a ajhľa ďalšia časť to chce červené....a takto dokolečka...čo sa páči jednému, to druhý znesie pod čiernu zem...
(uvádzam to ako príklad). Takže vyhovieť všetkým je viac ako nemožné. (Nie nie je to obhajoba, je kopec vecí, ktoré sa mi nepáčia, je to len vysvetlenie, ako to vidím.) Možno by to chcelo, viac pozerať na pozitíva ako hľadať chyby.
Táto stránka bola pre mňa vždy studnicou rád, múdrostí a pomoci, za čo som vďačná a musím konštatovať, že pre mnoho čitateľov je pomerne smerodajná...
Esperanta, prepáč, ale ako tu už bolo spomenuté, všimla som si, že máš troška problém s kritikou, resp. s nesúhlasom.
A hlavne ma dostala Tvoja reakcia - citujem: ..."A ještě jedna věc, víte, kam GM chodí za trest? Na Drak'thul. To vám snad obrázek o komunitě udělá."
Čím si jasne naznačila, čo si myslíš o tunajšej komunite... Hlboko ťa obdivujem, že si dokázala písať články, pre komunitu, ktorú (ako tu píšeš) tak hlboko neznášaš... (môže začať kameňovanie) (netvrdím, že si to tak myslela, ale je to jeden zo spôsobov, ako sa to dalo pochopiť, a nie, na Drak'thul-e nehrám ).
V mnohých veciach, si sama odporuješ, a preto je dosť ťažké urobiť si ucelený obrázok, a áno, nedá sa vždy o všetkom písať len slniečkovo, a každému rozumnému človeku je to jasné, ale taktiež si myslím, že tento článok patril do Tvojich osobných pozorovaní, nesúhlasov a
názorov a nie sem...
Citujem: "Až na to, že mám právo napsat, jak to je. Mám právo s něčím nesouhlasit. A napsat to na plnou hubu. Projevy svobodné vůle a toho, že se někomu něco nelíbí a má na to jiný názor, tady dle počtů palců dolů nechápe dost lidí.".. a prepáč, toto nie je prejav slobodnej vôle...je to len plač niekoho, koho to proste nebaví, hra sa mu nepáči a ešte sa v nej aj nudí, lebo ja osobne si kritický článok k danej veci od šéfredaktorky fan stránky predstavujem úplne inak. (Ako nás všetkých už život naučil, alebo eštelen naučí...pri jedinom prešlape je všetko to dobré razom zabudnuté, a všetci vidia len to zlé).
Pripájam sa k tým, čo Ti to už raz poradili...kašli na to, zmaž chary, zmaž hru, pc hoď z okna a vrhni sa do života...do ktorého Ti ja prajem všetko len to najlepšie... (kameňovanie pokračuje).

Oisin 17.12.2018 15:03

Víš, proč je šéfredaktorka? Protože většina lidí, kteří tady s tím začínali už dávno od wowka odešla. Mají rodiny, osobní život, ale hlavně je wow už ničím nepřitahuje. Názor Esperanty na wow stojí za vyslechnutí už jen proto, protože mu věnovala kus sebe samotné a bez ní by to tady třeba už ani neexistovalo.
Neberu ti tvůj názor. Fakt ne. Bavíš se a to je fajn. Tak to má být.
Bohužel, ten přístup - my se bavíme i když nám Blizzard s*re na hlavu je hlavní problém. S takovou za chvíli do hry přidají P2W itemy a bude to definitivní konec. Ne WoWka, ale Blizzardu.

Zara 17.12.2018 16:34

@Oisin Vždy som vyznávala prístup "ži a nechaj žiť", to že s niekoho názorom nesúhlasím, neznamená, že ho neakceptujem...ja akceptujem všetko čo napísala, a to, že s ním vo väčšine nesúhlasím?, to je čisto len a len môj problém... A keďže máme slobodu prejavu, ako bolo spomenuté, napísala som názor svoj... Názor na to, že tento článok nie je článkom vyzretého redaktora, ktorý by mal články písať nezaujato...a možno stačilo dať do podnázvu, niečo v zmysle ako to vidí ona...
A k blizzardu? No holt, ako sa hovorí, každý tam raz musí, a každé podnikanie skôr či neskôr môže padnúť na hubu. Občas mám pocit, že nemali rozmaznávať hráčov tým, že počúvajú ich priania a proste si ísť svoju lajnu... lebo a to sa opakujem, čo je dobré pre jedného nemusí byť dobré pre druhého...

Reeki 17.12.2018 12:56

@Esperanta - Samozřejmě, že máš právo na svůj názor jako každý, bohužel sem se u tebe nesetkal s tzv. profesionalitou moderátora webu, to že hra tě nebaví ještě neznamená, že je vše tak špatné, jak se zde snažíš vykreslit, Legion je v podstatě BfA, jen není v takové grindovací míře (děkujme za to), bohužel tohle nechápeš a nechceš pochopit, navíc díky svému momentálního rozpoložení svůj rage útočíš na komunitu wowka, která ti nedává liky a tohle tě rozpaluje do běla, bych řekl ještě více, než je dle tvého souzení současný stav hry, motáš zde xyz věcí do hromady a samo do hodnocení výrazně dáváš své emocionální pocity a čekáš, že komunita bude brečet s tebou a za tebou, jak tomu bylo v minulosti vícekrát, k tomu naštěstí nedošlo. Mysli si co chceš, ale zkus být trochu objektivní a profesionální v tom co veřejně publikuješ jako moderátor, ne jako hráč, protože poslední dobou to tady pěkné upadá a svůj podíl na tomhle neseš i ty sama.

okojehly 17.12.2018 13:30

To je najednou rad a to stačil jeden článek.
Když se hledal redaktor, nikdo neměl zájem a když ztratili zájem momentální je dokonce někdo šokován a rozrušen.
Je to tak, smiřte se s tím nebo zvedněte zadek a začněte něco pro vděčnou a tolerantní komunitu CZ WoW něco tvořit. Dejte desetinu času co dáváte hře, nám vděčným čtenářům. :-)

Reeki 17.12.2018 14:01

@okojehly Děkuji a jak prosím tě tvůj příspěvek souvisí s kritikou v článku ?

okojehly 17.12.2018 15:00

@Reeki V článku nijak, proč by měl? Reaguji na tvoji nespokojenost s redaktorem a že si vůbec článek dovolil vydat.

Asimerian 17.12.2018 12:12

Ja mám dojem že ako náhle dosť skoro po sebe odišli ľudia s Blizzardu ktorý ho vytvorili Metzen, Morheim ... tak nejak to diktuje Activision a stačí si pozrieť čo za hry máme od neho a ako to ide dole vodou a ide to aj do hier od Blizzard universa

Throx 17.12.2018 11:53

Chcel by som ešte podotknúť pre všetkých hráčov čo hatuju BFA a čakajú na classic že classic je ešte horší to ani neinstalujte keď vás bfa nebaví lebo v classicu robíte iba tieto činnosti farma surovin na profky a robenie profesi dokola chodenie 5 many raidovanie a nekonečný grind reputaci a ešte battlegroundy a potom nekonečné dokola robenie týchto činností a bacha žiadne lore questy war campan class Halloween questy nič z toho iba dokola robenie tých činnosti čo som spomenul hore ach jaj už vidím ten hate aj na classic...

FIFAV 17.12.2018 12:05

Zcela souhlasím a ani balance class na vanile opravdu taky nebyla. .. Rozmanitost Q, kdy jsou 2 druhy: zabít a přinést.. V raidu z bose padají 3 itemy na 40 lidí, takže si klidně měsíc nic nelootneš.. Kdyby si lidi tohle nevyvrečeli, mohlo se těch pár vývojářů věnovat BFa..

okojehly 17.12.2018 12:06

Málokdo čeká na Classic jako na nějaké spasení, zmrtvýchvstání starých časů a obnovení sociálních vazeb. :-) Po deseti letech se lidi změní. Ale uznávám že pár hráčů to nadchne a budou platit čistě jen kvůli tomuhle obsahu.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet